۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

دانشجویان در برنامه‌های مذهبی و گروه‌های جهادی حضور داشته باشند

دانشجویان در برنامه‌های مذهبی و گروه‌های جهادی حضور داشته باشند

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: دانشجویان در برنامه‌های مذهبی و گروه‌های جهادی حضور فعال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در آئین اعتکاف دانشگاه لرستان، اظهار داشت: انسان، همان‌گونه که نیازمند بهداشت و نظافت جسم است نیازمند بهداشت روح هم است، اعتکاف و روزه‌داری، در واقع، توجه به بهداشت و سلامتی روح و روان و خودسازی انسان است.

وی ادامه داد: انسان وقتی معتکف می‌شود همه تعلقات مادی و دنیوی را رها می‌کند و روح و جان خویش را با اعتکاف در راه خدا، صفا و صیقل می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: انسان با اعتکاف و روزه‌داری، به‌صورت کامل تسلیم خداوند متعال می‌شود، این تسلیم‌شدن، در راه رشد، کمال و بهداشت روح و روان است.

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک و تهنیت به‌خاطر فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر (مرد)، گفت: اوصاف و فضیلت‌های حضرت امام علی (ع)، شگفت‌انگیز هستند و زبان از بیان کامل آن‌ها، عاجز است، امام علی (ع) از بدو دوران نوجوانی تا زمان شهادت، در مسیر جهاد در راه اسلام بودند.

وی از معتکفان که اکثرشان دانشجو هستند خواست همواره به نماز اول وقت توجه کنند و در حد توانشان، در آئین‌های مذهبی گوناگون از جمله نمازجمعه، فعالیت هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و … حضور داشته باشند تا به‌صورت مستمر در مسیر دین و حق، حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزارکنندگان اعتکاف کشور از جمله نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، تشکر کرد.

کد خبر 6004889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha