۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳

آثار نقاش قزاقستانی به زرنا رسید

آثار نقاش قزاقستانی به زرنا رسید

دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ قزاقستان، روز جمعه ۶ بهمن‌ در گالری زرنا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ قزاقستان، جمعه ششم بهمن‌ ساعت ۱۶ در گالری زرنا افتتاح می‌شود. در این رویداد فرهنگی، پوسترهایی از آثار نقاشی آلپیسبای قازغول نقاش قزاق به نمایش گذاشته می‌شود. برگزارکننده این نمایشگاه، گوهر عمر خانوا رایزن فرهنگی قزاقستان در ایران است.

آلپیسبای قازغول ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۸ در شهر «آرال» استان «قزل اوردا» جمهوری قزاقستان به دنیا آمد. سال ۱۹۸۰ دانشکده نقاشی و طراحی دانشگاه تربیت مدرس آبای را به پایان رساند و از سال ۱۹۷۸ در نمایشگاهای ملی و بین‌المللی نقاشان حرفه‌ای شرکت می‌کند. این هنرمند، ۴۵ سال سابقه فعالیت در زمینه نقاشی دارد و تاکنون ۸ هزار تابلو کشیده است. سبک نقاشی قازغول، انتزاع‌گرایی و فراواقع‌گرایی است. او تابلوهای متعدد خود را به موزه هنر معاصر، مرکز فرهنگی رییس جمهوری قزاقستان، موزه دولتی هنر به نام ا. قاستیئف، موزه ملی جمهوری قزاقستان در آستانه هدیه کرده است. برخی از تابلوهای او نیز در مجموعه‌های خصوصی داخلی و خارجی قرار دارند.

این هنرمند همچنین بارها در همایش‌های نقاشان شرکت و ده‌ها نمایشگاه انفرادی در فرهنگسراهای قزاقسستان برگزار کرده است. وی در نمایشگاه‌هایی که در بلژیک، انگلیس، چین، هلند، روسیه، ترکیه و ژاپن برگزار شدند، شرکت داشت. برگزاری ده‌ها ورکشاپ برای نقاشان جوان قزاقستان و همکاری در امور خیریه از دیگر فعالیت‌های این هنرمند نقاش است.

دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ قزاقستان، از روز جمعه ۶ بهمن‌ تا ۱۱ بهمن‌ در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین وصال شیرازی و دانشگاه، کوچه اسکو، پلاک ۱۰، طبقه دوم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قزاقستان، می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با مراجعه به گالری زرنا از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 6004964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha