ادعای «سنتکام»درباره انهدام موشک ضدکشتی نیروهای یمنی در دریای سرخ

ادعای «سنتکام»درباره انهدام موشک ضدکشتی نیروهای یمنی در دریای سرخ

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که سحرگاه امروز شنبه یک فروند موشک ضدکشتی نیروهای یمنی را دریای سرخ منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که سحرگاه امروز شنبه یک فروند موشک ضد کشتی را که نیروهای یمنی خود را برای پرتاب آن در دریای سرخ آماده می‌کردند، منهدم کرده است.

ستاد فرماندهی سنتکام با صدور بیانیه‌ای تکراری باز هم مدعی شد که این موشک تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه ایجاد می‌کرد.

نیروی دریایی آمریکا همچنین ضمن تأیید خبر حمله موشکی نیروهای یمنی به یک نفت‌کش در خلیج عدن و وارد آمدن خسارت به آن اعلام کرد که به این نفت‌کش آسیب دیده کمک کرده است.

این ادعای آمریکا در حالی است که شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز آمریکایی- انگلیسی بامداد شنبه منطقه «رأس عیسی» در استان الحدیده در غرب یمن را در دو مرحله هدف حمله هوایی قرار دادند.

پیشتر نیز شرکت امنیت دریایی «آمبری» انگلیس اعلام کرد که نفتکش انگلیسی مارلین لوندا جمعه شب در جنوب شرقی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت و همچنان در آتش می سوزد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل سخنگوی شرکت دریایی ترافیگورا گزارش داد، در پی حمله نیروهای مسلح یمن به نفتکش این شرکت در دریای سرخ، یکی از مخزن‌های کشتی آتش گرفته و تجهیزات اطفای حریق برای کنترل و مهار آتش در حال استفاده است.

ساعاتی پیش نیز یک مقام پنتاگون تأیید کرده بود که یک نفتکش در خلیج عدن مورد حمله موشکی قرار گرفته است. گفته شده این حمله موشکی در شرایطی صورت گرفته که همزمان یک کشتی ائتلاف دریایی آمریکا برای کمک رسانی به آن در راه بوده است.

مقام پنتاگون در این ارتباط به الجزیره گفت: «یک نفتکش در نتیجه اصابت موشک بالستیک ضد کشتی که توسط یمنی‌ها شلیک شده بود، آسیب دید.»

کد خبر 6005384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha