برگزاری نشست کمیته نظامی عالی عراق و ائتلاف آمریکایی

برگزاری نشست کمیته نظامی عالی عراق و ائتلاف آمریکایی

نخستین نشست کمیته نظامی عالی مشترک میان عراق و ائتلاف بین المللی امروز با نظارت نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نخستین نشست کمیته نظامی عالی مشترک میان عراق و ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا امروز شنبه با نظارت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بغداد برگزار شد. متخصصان نظامی، پایان ماموریت نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش پس از یک دهه آغاز این ماموریت و موفقیت گسترده در تحقق آن با شراکت با نیروهای امنیتی و نظامی عراق را برعهده خواهند گرفت.پس از این نشست، فعالیت کمیته عالی نظامی در سه کارگروه: تهدید داعش، نیازهای عملیاتی و آنی، تقویت توانایی های فزاینده نیروهای امنیتی عراق آغاز خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سایه این بررسی و بازنگری، جدول زمان بندی مشخص پایان ماموریت نظامی ائتلاف بین المللی و انتقال به روابط امنیتی دوجانبه میان عراق و آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف بین المللی و روابط دوجانبه فراگیر با این کشور با پایبندی به توافقنامه چارچوب استراتژیک میان عراق و آمریکا در سال ۲۰۰۸ و همچنین پایبندی به امنیت مستشاران ائتلاف بین المللی در مرحله مذاکره در سراسر کشور و حفظ ثبات و جلوگیری از تشدید تنش تدوین خواهد شد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق بیان شد: السودانی در این نشست از نقش و کمک ائتلاف بین المللی به عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش قدردانی، و تمایل عراق برای انتقال به مرحله روابط دوجانبه با همه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی را بیان کرد.نخست وزیر عراق از این توافق که ثمره یک سال گفتگوی مشترک و تبادل دیدارها به شمار می رود و بخشی از وفاداری دولت در انجام برنامه خود و تعهداتی است که به ملت داده است، استقبال کرد. فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر تمایل عراق برای انتقال به مرحله روابط فراگیر و جامع براساس همکاری و دوستی بین المللی با کشورهای عضو ائتلاف و در راس آن آمریکا تاکید کرد.

کد خبر 6006047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha