۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

شناسایی ۷۰۱ رزنی مشکوک به دیابت 

شناسایی ۷۰۱ رزنی مشکوک به دیابت 

همدان-رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن گفت: ۷۰۱ نفر از جمعیت غربالگری شده شهرستان رزن مشکوک به دیابت هستند.

مجید موانیه ئی در گفتگو با خبرنگار مهر، از مشارکت ۸۱.۲ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان در پویش ملی سلامت خبر داد.

وی اظهار کرد: از ۷۶ هزار جمعیت شهرستان رزن ۵۴ هزار و ۷۲ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان برای شرکت در این پویش هدفگذاری شده بود که در این رابطه از این تعداد جمعیت هدفگذاری شده ۵۰ هزار ۷۶۲ نفر مشارکت کردند.

وی افزود: در سطح روستاهای شهرستان رزن از جمعیت ۴۰ هزار و ۹۲ نفری هدفگذاری شده تعداد ۳۹ هزار ۴۳ نفر معادل ۹۸.۳ درصد و در جمعیت شهری از ۱۳ هزار و ۹۸ نفر جمعیت هدفگذاری شده تعداد ۱۱ هزار و ۳۵۹ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند.

موانیه ئی تصریح کرد: در این پویش بر اساس نتایج نهایی ۱۰ هزار و ۱۲۵ نفر در معرض بیماری دیابت بودند که به طور قطع اگر رعایت نکنند، مبتلا به دیابت خواهند شد ضمن اینکه ۷۰۱ نفر معادل ۱.۹ دهم از جمعیت غربالگری شده شهرستان مشکوک به دیابت هستند که این افراد به پزشک ارجاع داده خواهند شد تا آزمایش‌های تکمیلی لازم را انجام داده و در صورت نیاز توسط مراقبان سلامت و پزشکان تحت نظر باشند.

وی ادامه داد: در این پویش ۹۸۷۴ نفر از افراد غربالگری شده دارای پیش فشار خون بالا و ۸۰۳ نفر معادل ۱.۵۶ درصد مشکوک به بیماری فشار خون تشخیص داده شد.

موانیه ئی افزود: در این پویش ۶۳ واحد خانه بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان با ۱۰۲ بهورز و مراقبان بهداشت و نیز ۶ تیم سیار دو نفره مشارکت داشتند و این پویش را به نحو شایسته ای به پایان رساندند.

وی اضافه کرد: تیم‌های سیار در این پویش با حدود در سطح ادارات، واحدهای صنعتی و تولیدی و همایش‌ها و نماز جمعه نسبت به غربالگری افراد بالای ۱۸ سال اقدام کردند که این امر از نقش مؤثری در ارتقا مشارکت جمعیت هدف در این پویش برخوردار بود.

کد خبر 6007691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha