لیبرمن: ورود کمک‌های انسانی به غزه باعث تقویت حماس می‌شود

لیبرمن: ورود کمک‌های انسانی به غزه باعث تقویت حماس می‌شود

رییس یک حزب افراطی صهیونیست‌ها ارسال هر گونه کمک انسانی برای مردم غزه را رد کرده و مدعی شد که این کمک‌ها باعث تقویت جنبش حماس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، آویگدور لیبرمن رییس حزب صهیونیستی و افراطی «اسراییل خانه ما» ضمن رد مجدد ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه مدعی شد که ورود هرگونه کمک انسانی به غزه باعث تقویت حماس شده و باعث می‌شود [یحیی] السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه جنگ را از موضع قدرت مدیریت کند.

وی انتقاد تندی نیز از برخی محافل صهیونیست که خواستار احیای مجدد شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نوار غزه هستند، مطرح کرده و گفت: کسانی که از احیای مجدد شهرک‌های اسراییلی در غزه صحبت می‌کنند، در درجه اول ساکنان اسراییلی نزدیک مرزهای غزه را به خانه‌های خودشان برگردانند.

وی همچنین به انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته و گفت: نتانیاهو مدیریت اسراییل را بر اساس ملاحظات شخصی انجام می‌دهد و تنها چیزی که به آن توجه دارد، حفظ ائتلاف کابینه است.

لیبرمن ادامه داد که گانتس و آیزنکوت نیز با عضویت خود در شورای جنگ به نتانیاهو فرصت می‌دهند تا از صحبت یا هر گونه ایده دادن در مورد روز پس از جنگ شانه خالی کند.

در بحبوحه جنگ غزه و متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل کشی در این باریکه از سوی آفریقای جنوبی، احزاب راستگرای این رژیم اقدام به برگزاری یک کنفرانس با هدف آواره کردن فلسطینیان و ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست نشین در این باریکه کردند؛ اقدامی که به آتش اختلافات داخلی این رژیم افزوده است.

گادی آیزنکوت، یکی از وزرای جنگ رژیم صهیونیستی که خود سابقه ریاست ستاد مشترک ارتش را داشته و هم اکنون از نمایندگان کنست به شمار می‌رود، اعلام کرد شرکت کنندگان در این کنفرانس به ویژه قانونگذاران و وزرای کابینه باعث تشدید اختلافات در داخل اسراییل شده اند.

وی افزود: در حالی ما شاهد وقوع چنین اتفاقی هستیم که سربازان اسراییلی هم اکنون شانه به شانه همدیگر در حال مبارزه در جنگ غزه با حماس هستند.

کد خبر 6008822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha