چین: تایوان به‌زودی از پیاده‌نظام آمریکا به قربانی تبدیل می‌شود

چین: تایوان به‌زودی از پیاده‌نظام آمریکا به قربانی تبدیل می‌شود

مقام دولت چین با اشاره به اظهارات اخیر رییس‌جمهور سابق آمریکا تأکید کرد که واشنگتن در آینده تایوان را رها خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی دفتر امور تایوان دولت چین روز چهارشنبه گفت که تایوان هر لحظه ممکن است از «سرباز پیاده» آمریکا به قربانی تبدیل شود.

«چن بینهوا ین» در یک نشست خبری با اشاره به اظهارات اخیر رییس‌جمهور سابق آمریکا گفت: ایالات متحده از اصلِ «اول آمریکا» پیروی می کند، بنابراین تایوان می تواند هر لحظه از یک سرباز پیاده به یک قربانی تبدیل شود.

در جولای ۲۰۲۳، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده به فاکس نیوز گفت که تایوان حوزه تجارت نیمه‌هادی‌ها را از دسترس ایالات متحده خارج کرده است.

تایوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان نیمه هادی ها در جهان است؛ تجهیزاتی که در همه چیز از صنعت خودرو گرفته تا تجهیزات نظامی استفاده می شود. شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) بزرگترین سازنده تراشه قراردادی در جهان است.

وب‌سایت نشنال اینترست دیروز سه‌شنبه در یادداشتی به قلم «دنی روی» به سرنوشت تایوان در صورت پیروزی دونالد ترامپ پرداخت.در این یادداشت به بیانیه اخیر دونالد ترامپ در مورد تایوان اشاره شده است بدین مضمون که به نظر نمی‌رسد که اگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده انتخاب شود سیاست خارجی ایالات متحده بتواند به طرز چشمگیری در مورد تایوان تغییر کند چه بسا که شرایط بدتر هم خواهد شد.

کد خبر 6010713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha