۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خبر داد؛

شناسایی ۱۵ هزار میلیارد تومان دارایی در قزوین برای مولد سازی

شناسایی ۱۵ هزار میلیارد تومان دارایی در قزوین برای مولد سازی

قزوین-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تا به امروز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان دارایی های مولد سازی برای استان قزوین احصا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رجحانی صبح پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه عمرانی استان قزوین اظهار کرد: یکی از روش‌های توسعه استان جذب روش‌های جایگزین برای خلق بودجه و سرمایه بود و در این مسیر از روش‌های همچون مولد سازی و تأمین مالی و جذب فعال سرمایه گذاری بود.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی توسعه استان قزوین سفر ریاست‌جمهوری به استان بود و باعث شد بودجه جذب شده با بودجه خیلی از استان‌های بزرگ کشور هم‌خوانی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: تا به امروز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان دارایی‌های مولد سازی برای استان قزوین احصا شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد مذاکرات سرمایه گذاری در استان داشتیم که بخشی از آن در شرف قرار داد است، تاکید کرد: تحقق این اعتبارات می‌تواند جهش بزرگی در رشد استان قزوین محسوب شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما حل مشکلات و کارهای زمین مانده سنواتی بود، بیان کرد: اقداماتی همچون اراضی هفت سنگان قدیم، تعاونی مسکن شورای حل اختلاف محمدیه، اراضی شهرک اندیشه، باغ عمران اقبالیه، اراضی فاز سه دانش، کمپ ماده ۱۶ و پروژه ۱۰۰۰ واحدی فرهنگیان از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی حل شده در استان قزوین است که قدمتی چندین ساله در استان داشت.

رجحانی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری عنوان کرد: با حضور رئیس‌جمهور در استان پروژه‌های عمرانی متوقف شده در استان قزوین از حالت رکود خارج شده و فعال شدند.

وی اضافه کرد: احیای دشت قزوین یکی از مسائل مهمی بود که در اولویت ما نیز بود و در همین راستا تشکیل کمیته احیا و توسعه پایدار دشت قزوین به عنوان یک کار ماندگار بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: با تشکیل این کمیته آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بعد از مدت در کنار نخبگان دور یک میز جمع شدند تا برای دشت قزوین تصمیمات واحد اثرگذاری گرفته شود.

وی با اشاره به تشکیل بازار آب در قزوین ادامه داد: حل مشکل آب در کشور ما به غیر از افزایش بهره‌وری استفاده از آب حل نخواهد شد و در همین راستا بازار آب به عنوان یک کلان پروژه در استان قزوین تعریف شد.

رجحانی گفت: تکمیل سدهای نهی و بالاخانلو، رسیدن آب به شهرهای آبیک و زیاران، آغاز به کار ساخت سد بورمانک، باز تخصیص آب صنایع و استفاده پساب و مطالعات انتقال آب الموت رود از پروژه‌هایی است که برای حوزه آب استان قزوین در حال انجام است.

وی اظهار کرد: برنامه جامع اقدام برای مدیریت تنش آبی با تعریف ۲۳ پروژه نیز از دیگر اقداماتی است که برای حل مشکل تنش آبی در استان قزوین انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: یکی از مشکلات ما در استان قزوین جایگاه کریدوری قزوین و انباشت ترافیک جاده‌ای از استان‌های همجوار است و بر همین اساس ۱۵۰ پروژه برای کاهش تصادفات آبیک، قزوین و تاکستان تعریف شد.

وی تاکید کرد: اصلاح ایستگاه‌های عوارضی استان قزوین، کمربندی جنوب شهر قزوین، ارتقای ظرفیت لیلی تهران- قزوین، ایجاد محور عوارضی موازی مهرگان- قزوین و سامانه جامع تصادفات از اقدامات مهم استان برای حل مشکل تصادفات و ترافیک در استان قزوین بوده است.

رجحانی از برگزاری مناقصه مرحله دوم برای راه اندازی فرودگاه در قزوین خبر داد و عنوان کرد: فرودگاه کشاورزی استان به فرودگاه مسافربری و باری تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه برق و انرژی تاکید کرد: راه اندازی اولین شهرک انرژی خورشیدی در استان قزوین و تشکیل نیروگاه گازی بویین زهرا از مهمترین اقدامات حوزه انرژی در استان قزوین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: احداث راه اصلی قزوین-الموت به تنکابن یکی از اولویت‌های ما است که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ تنها ۵۷ میلیارد تومان در دهیاری‌های استان برای اجرای طرح‌های هادی هزینه شده بود که این رقم در سال جاری به ۵۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: پیش از دولت سیزدهم یکی از شاخصه‌های توسعه راه‌های روستایی استان قزوین بر اساس نگاه‌های سیاسی و سلیقه‌ای بود اما در این دولت تلاش شد تا با پایش راه‌های روستایی محورهای های دارای اولویت مشخص و توسعه عادلانه در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6011287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha