۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

مدیرکل ارشاد لرستان خبر داد؛

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ۳ سینمای لرستان

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ۳ سینمای لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۶ فیلم جشنواره فجر از ۱۶ بهمن‌ماه در سینماهای کیو و استقلال خرم‌آباد و فلسطین بروجرد اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم روانشاد در سخنانی، اظهار داشت: در راستای عدالت فرهنگی و جهاد ملی سینماسازی دولت سیزدهم سینما «کیو» خرم‌آباد برای شهروندان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه استان لرستان سرشار از منابع غنی و استعدادهای فرهنگی است، افزود: لازمه بروز این استعدادها توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه افتتاح سینما نقطه عطفی در فعالیت‌های سینمایی و هنری استان است، افزود: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ذیل برنامه‌های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم چندین دوره آموزش رایگان هنر در دوازده رشته هنری برگزار شد که تأمین هزینه‌های آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

روانشاد با بیان اینکه جامعه در آثار سینمایی بازنمایی می‌شود، افزود: در واقع سینما به‌عنوان یک هنر چون ریشه در واقعیت‌ها دارد به‌صورت یک آئینه، شناخت عادلانه و ناعادلانه را از جامعه به مخاطب نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سینما به‌عنوان یک نهاد اجتماعی باعث کلیشه‌سازی و طبیعی‌سازی می‌شود، افزود: نتیجه توسعه سینماها فرهنگ‌سازی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تأثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

روانشاد با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد که هنرمندان در همه رشته‌های هنری روند رو به توسعه‌ای را داشته باشند، افزود: شکست انحصار در همه حوزه‌ها در حال اجرایی‌شدن است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما کیو در خرم‌آباد گفت: این سینما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت سینما کیو خرم‌آباد ۳۸۰ صندلی است، گفت: از به‌روزترین تجهیزات سمعی و بصری در این سینما استفاده شده است.

کد خبر 6013950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha