۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳

دومین روز محفل سینمایی آرمان؛

جریان تولید فیلم های کمدی باید هدایت شود

جریان تولید فیلم های کمدی باید هدایت شود

کارگردان «شه سوار» با اشاره به اینکه در این سال‌ها تصویری تیره و چرک از طبقه متوسط به تصویر کشیده شده است، عنوان کرد، تلاش کرده این طبقه اجتماعی را با ویژگی های نزدیک به واقعیت روایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دومین محفل سینمایی آرمان، دومین روز محفل سینمایی آرمان همزمان با چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، عصر یکشنبه ۱۴ بهمن ماه در سالن بصیرت مجموعه سیزده آبان برگزار شد. در این نشست که بعد از نمایش فیلم «شه سوار» برگزار شد حسین نمازی کارگردان این فیلم به تحلیل و گفت‌وگو پیرامون فیلم پرداخت.

کارگردان فیلم «شه سوار» در این نشست گفت: شاید فیلم «شهسوار» شباهت هایی به فیلم قبلی ام «شادروان» داشته باشد ولی قسمت دوم «شادروان» نیست. شباهت این فیلم با «شادروان» از حیث محوریت مرگ که همیشه دغدغه ذهنی من بوده و همچنین به تصویر کشیدن جغرافیای طبقه متوسط است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این سال‌ها سینما در حق طبقه متوسط اجحاف کرده است و جز تصویری تیره و تار و چرک از آنها تصویری دیگر خلق نکرده است در صورتی که این طبقه نقاط خلاق و روشنی در زندگی خود دارد.

این فیلم‌ساز با اشاره به فیلمش گفت: «شه سوار» فیلم کمدی نیست بلکه یک فیلم اجتماعی است به این دلیل که با قواعد کمدی ساخته نشده است و طنزی که در اثر موجود است انعکاسی از شخصیت شخصی خود من است که حتی در زندگی روزانه وقتی روایتی جدی را مطرح می کنم لبخند دیگران را به همراه دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: «شه سوار» فیلمی است که هم سعی شده از حیث محتوا و فرم خوش ساخت باشد هم سعی شده به گونه ای ساخته شود که مخاطب با آن ارتباط بگیرد.

حسین نمازی در ادامه افزود: متاسفانه ما در سینمای ایران ژانر نداریم. همین وضعیت سال‌های اخیر خود شاهدی است بر این سخن. من پیش بینی می کنم که در طول یکی دو سال آینده با وجود تولید حجم زیادی از فیلم های کمدی که به اصطلاح برای گیشه فیلم می سازند شاهد دلزدگی مخاطب از جریان فیلم کمدی شویم.

وی در پایان گفت: سینمای ما متاسفانه دولتی است. برای همین دستگاه های متولی سینما باید خودشان جریان تولید را هدایت کنند تا شاهد این حجم از فیلم های بی کیفیت که اسم کمدی را یدک می کشند، نباشیم.

دومین دوره محفل اندیشه آرمان با محوریت فیلم های جشنواره فجر تا تاریخ ۲۲ بهمن در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی سیزده آبان برگزار می شود.

کد خبر 6015379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha