۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸

امام جمعه لنگرود تاکید کرد؛

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب با زبان هنر برای نسل جوان

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب با زبان هنر برای نسل جوان

لنگرود- امام جمعه لنگرود بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با زبان هنر برای نسل جوان در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی نقوی عصر سه شنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، آن حضرت را نمونه و اسوه کامل صبر و تحمل در مقابل مشکلات عنوان و نقش امام موسی کاظم (ع) را در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی نقشی بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) نمونه بارز و عینی مبارزه با کفر بود.

وی با اشاره به اینکه مطالعه سیره زندگی امام موسی کاظم (ع) برای تمامی مسلمانان لازم و ضروری است، اضافه کرد: این امام بزرگوار در طول حیات مبارکش برای احقاق حق و عدالت از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه دوران امامت امام موسی کاظم (ع) با خلافت چهار تن از خلفای ستمگر و ظالم عباسی همراه بود، اضافه کرد: امام موسی کاظم (ع) با ادامه راه امام حسین (ع) و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را نظم و استحکام بخشید و در این راه تا آنجا که می‌توانست پایداری و استقامت کرد تا جانش را فدای اسلام کرد.

وی با بیان اینکه حلم و بردباری از ویژگی‌های امام موسی کاظم (ع) است، تصریح کرد: ایشان علم را با حلم درآمیخته بودند و با گذشت در مقابل مسائل، مشکلات اجتماعی، بداندیشان و دشمنان خویش را به اسلام دعوت می‌کردند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه عبودیت و بندگی یکی دیگر از ویژگی‌های امام موسی کاظم (ع) بود، اظهار کرد: تربیت نیروهای نخبه و اثرگذاری چون «حشام بن حکم» نوجوانی که هارون درباره اش می‌گفت؛ زبان این نوجوان از هزاران شمشیر خطرناک‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به اهمیت هنر در جهاد تبیین تصریح کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با زبان و ابزار هنر برای نسل جوان در جامعه بسیار ضرورت دارد.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ داشتن ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی هم راستا با یک استان است، گفت: این ظرفیت‌ها وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» توسط گروه‌های مردمی و از همین شهرستان کلید خورد، ادامه داد: این امر نشان داد می‌شود با تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت‌ها یک کار اثرگذار و جهانی تولید کرد به شرطی که خود مردم پای کار باشند.

کد خبر 6016962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha