۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

سلیمی نمین در گفت‌وگو با مهر:

پویش «با مهر انتخاب کنیم» موجب حفظ شؤون ملت می‌شود

پویش «با مهر انتخاب کنیم» موجب حفظ شؤون ملت می‌شود

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ضمن استقبال از پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» موجب حفظ شؤون ملت می‌شود.

«عباس سلیمی نمین» مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت شایسته‌گزینی در مجلس دوازدهم و چگونگی هدایت مردم به سمت این امر مهم اظهار کرد: جامعه‌ای رستگار خواهد بود که توده‌های مردم نسبت به خواص خود آگاهی داشته باشند. اگر خواص روز به روز پیچیده‌تر و معیار انتخاب آن‌ها مبهم شود، موجب خواهد شد تا جامعه نتواند همگام با سیاسیون و خواص حرکت کند.

وی افزود: این یک تهدید است که خواص به دلیل داشتن امکانات، مرتب در حال رشد باشند و توده‌های مردم رشدشان متوقف شود و یک فاصله جدی میان خواص و توده‌های مردم به وجود بیاید.

سلیمی نمین با بیان اینکه وظیفه ما این است که به طور مرتب فاصله میان مردم و خواص را کم کنیم تا نظارت عمومی شکل بگیرد گفت: نظارت عمومی بر خواص، بدون شناخت و آگاهی ممکن نیست. از سویی نظارت عمومی از نظارت‌های رسمی بسیار کارسازتر است و در عین حال متأسفانه عدم شرکت در انتخابات می‌تواند موجب افزایش این فاصله‌ها شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به مردم درباره داوطلبان مجلس دوازدهم ادامه داد: ممکن است برخی رسانه‌ها به وظایف خود در این باره عمل کنند و برخی دیگر عمل نکنند؛ در آستانه انتخابات این فرصت ایجاد می‌شود تا برای جبران غفلت‌هایی که در خصوص شناخت افراد صورت گرفته است، اقدام کنیم.

سلیمی نمین افزود: وقتی بحث انتخابات پیش می‌آید، اطلاعات داده می‌شود و زمینه برای دریافت این اطلاعات وجود دارد؛ چون افرادی خود را در دسترس قرار داده‌اند و جامعه هم می‌خواهد بداند که کاندیداهایی که خودشان را صالح می‌دانند، آیا واقعاً صلاحیت لازم را دارند و اساساً توانمندی آن‌ها چیست و سابقا چه کارنامه‌ای داشته‌اند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: جامعه‌ای که آگاهی‌ های لازم را ندارد، طبیعتاً سیاسیون در آن جامعه پیچیده‌تر می‌شوند و می‌توانند مسیرهایی را ترسیم کنند که هرگز سعادت جامعه در آن نخواهد بود.

سلیمی نمین با اشاره به پویش «با مهر انتخاب کنیم» گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» خبرگزاری مهر، کار بسیار شایسته‌ای است که موجب می‌شود شؤون ملت خود را پاس بداریم؛ این شؤون صرفاً از طریق رشد آگاهی‌ها ممکن و صیانت خواهد شد که می‌تواند ارزشمند باشد.

کد خبر 6023607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha