۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

رویداد ملی جامعه پرداز در استان مرکزی آغاز شد

رویداد ملی جامعه پرداز در استان مرکزی آغاز شد

اراک- مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: رویداد ملی جامعه پرداز با هدف هم افزایی ۵۰۰ فعال مردمی برای حل مسائل حوزه زن، خانواده و جمعیت در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پیرایش صبح پنجشنبه در آیین آغاز رویداد ملی جامعه پرداز استان مرکزی در محل دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: مرکزی سومین استان پیر کشور است که با بحران و ابرچالش جمعیتی مواجه بوده و یکی از اقدامات اولویت دار این اداره کل هویت بخشی به خانواده، زن و فرزندآوری است.

وی یا اشاره به اینکه ۵۰۰ مجموعه برای این رویداد ملی با رویکرد استانی شناسایی شده است، افزود: در این راستا شناسایی و پالایش ظرفیت‌های مردمی فعال در عرصه خانواده، ازدواج و فرزندآوری مورد تاکید ویژه است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی شبکه سازی و توسعه تعاملات مؤسسات و نهادهای مردمی فعال، تمرین طراحی عملیات مشترک بر اساس نظام مسائل استان و حل مساله توسط مجموعه‌های مردمی را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

پیرایش گفت: در رویداد جامعه پرداز، بسیج دانشجویی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی همگام است و در راستای برگزاری یک رویداد مطلوب از ظرفیت قرار دارد تا از ظرفیت مرکز بینات نیز بهره گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در دهه‌های گذشته سیاست تعدیل جمعیت، شکل گرفت و موجب شد تا اکنون با پیری جمعیت مواجه باشیم اما در سال‌های اخیر موضوع فرزندآوری مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب است و این مهم باید دستور کار ویژه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: اکنون در حوزه جمعیتی در جنگ شناختی قرار دادیم و دشمن به دنبال القای ناامیدی و یاس و ناکارآمدی مسوولان است که باید این مهم برای مردم تبیین شود.

پیرایش گفت: دلیل اصلی برگزاری رویداد ملی جامعه پرداز دغدغه مندی در حوزه جمعیت و خانواده است و انتظار می‌رود با تعامل و هم افزایی حلقه‌های مردمی و دغدغه مندان حوزه جمعیت همچنین تسهیلگری دولت، گام مؤثری در راستای رفع مشکلات استان برداریم‌.

کد خبر 6025114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha