۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

۲ خبر تجسمی؛

«راز نقشینه» و نمایشگاه آثار گریگور یعقوبی افتتاح می‌شود

«راز نقشینه» و نمایشگاه آثار گریگور یعقوبی افتتاح می‌شود

نمایشگاه نقاشی «راز نقشینه» و نمایشگاه نقاشی‌های گریگور یعقوبی دوشنبه ۳۰ بهمن در فرهنگسرای نهج‌البلاغه و گالری هنر ایران بنیاد ایران‌شناسی افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بنیاد ایران‌شناسی، گریگور یعقوبی با سابقه ۵۵ سال فعالیت در عرصه نقاشی یکی از پرکارترین و موفق‎ترین نقاشان معاصر ارمنی است. نقطه آغاز کار گریگور یعقوبی نمایش طبیعت و زیبایی‎‌هایش بود اما با تحولات هنری و ظهور جنبش‌های جدید، رفته رفته آثارش از طبیعت‌گرایی فاصله گرفت و به سمت فرم و رنگ استحاله پیدا کرد.

بنیاد ایران‌شناسی در راستای ارج نهادن به هنر نقاشی و هنرمندان ایرانی فعال در این عرصه، در نظر دارد نمایشگاه آثار گریگور یعقوبی را در گالری هنر ایران بنیاد ایران‌شناسی از تاریخ ٣٠ بهمن تا ١۵ اسفند برگزار کند. لذا از علاقه‌مندان به ایران و هنرمندان ایرانی و به‌ویژه از جامعه ارامنه ایران دعوت می‌شود تا ضمن حضور در بنیاد ایران‌شناسی از این نمایشگاه هنری بازدید به عمل آورند.

در این راستا مراسم نکوداشت و آیین گشایش این نمایشگاه نیز در روز دوشنبه ٣٠ بهمن در ساعت ٩ صبح در بنیاد ایران‌شناسی برگزار خواهد شد.

«راز نقشینه» به نهج‌البلاغه می‌آید

همچنین، نمایشگاه نقاشی «راز نقشینه» جدیدترین ویژه‌برنامه نگارخانه آفتاب این فرهنگسرا است که روز دوشنبه ۳۰ بهمن افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه، ۱۸ تابلوی نقاشی و ۳۳ دست سازه از آثار هنری نگار نیک‌راز در معرض دید عموم مخاطبان قرار می‌گیرد. این آثار با تکنیک رنگ و روغن، اکریلیک، دکوپاژ و پتینه خلق شده‌اند.

نگار نیک راز فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ در حوزه نقاشی با تکنیک رنگ و روغن زیر نظر عباس کاتوزیان آغاز کرده و پس از مدتی وقفه از سال ۱۳۹۴، تکنیک‌های جدید نقاشی را زیرنظر سحر رحیم‌پور و زینب حسین‌خانی فرا گرفته است. وی تاکنون تجربه حضور در نمایشگاه‌های متعدد گروهی را داشته است.

نمایشگاه نقاشی «راز نقشینه» روز دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۵ با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح خواهد شد و زمان بازدید از آن تا چهارشنبه ۲ اسفند از ساعت ۱۰ الی ۱۷ خواهد بود. فرهنگسرای نهج البلاغه واقع در خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده است.

کد خبر 6029801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha