۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۹

لولا داسیلوا:

اسراییل مثل هیتلر رفتار می‌کند/تجاوز به غزه در تاریخ بی‌سابقه است

اسراییل مثل هیتلر رفتار می‌کند/تجاوز به غزه در تاریخ بی‌سابقه است

«لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا گفت که آنچه در نوار غزه رخ می دهد، در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است و اسراییل مثل هیتلر رفتار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس جمهور برزیل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه متهم کرد و تحولات غزه را به «هولوکاست» (ادعای صهیونیست‌ها درباره اقدامات آلمان نازی علیه یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم) شبیه دانست.

«لولا داسیلوا» در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد فقط یک جنگ نیست، بلکه نسل کشی است؛ جنگ بین یک ارتش با درجه آمادگی بسیار بالا و زنان و کودکان.

وی ادامه داد: آنچه در نوار غزه علیه مردم فلسطین در حال رخ دادن است، در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است، در واقع فقط زمانی که هیتلر تصمیم به کشتار یهودیان گرفت، ما شاهد چنین رفتاری بوده‌ایم.

این یکی از تندترین اظهارات رئیس‌جمهور چپگرای برزیل در رابطه با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و جنبش حماس از زمان شروع آن در هفتم اکتبر است؛ هر چند از آن زمان تا کنون داسیلوا به شدت از عملیات نظامی تلافی‌جویانه رژیم اشغالگر در نوار غزه تحت محاصره انتقاد کرده است.

در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور برزیل، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن احضار سفیر برزیل در تل‌آویو، سخنان داسیلوا علیه اسرائیل را شرم‌آور توصیف کرد.

کد خبر 6031328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر آب *. IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 2
      غربی هائ دانکی صفت وهم آمریکا....کو حقوق بشر که ازش ادعا داشتین...۳۰هزار زن و بچه بیگناه غزه وحماس راکشتن...انگار نه انگار...
    • حسن9 IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      این رژیم خونریز و سفاک کودککش فقط میخواد همه چشمهاشون رو بر روی حقیقت ببندند و فقط از صبح تا شب تعریف و تمجید این وحشیهارو بکنند.