۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۳

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

طرح ماهر در مدارس دوره دوم ابتدایی کردستان اجرا می‌شود

طرح ماهر در مدارس دوره دوم ابتدایی کردستان اجرا می‌شود

سنندج_ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طرح ماهر در مدارس دوره دوم ابتدایی این استان اجرا می‌شود.

افشین خوشگوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا دانش‌آموزان در تمام حوزه‌ها اعم از مهارت‌های شغلی، هنری، ورزشی و اجتماعی به میزان لازم تحت آموزش قرار گیرند.

وی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین و کاهش آسیب پذیری از وقوع حوادث با همکاری جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت از راه‌اندازی کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر، تربیت و آموزش مربیان و آموزش دانش‌آموزان و والدین به عنوان گام‌های اجرایی این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: با همکاری مدرسان و مربیان هلال احمر در ابتدا مراقبین سلامت، رابطین بهداشت، مربیان پرورشی و مشاورین مدارس تحت آموزش قرار می‌گیرند.

خوشگوار تصریح کرد: در مرحله بعد اجرای طرح ماهر مدرسان آموزش دیده در سطح مدارس سرفصل‌های مشخص شده را به دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم و خانواده‌های آنان انتقال می‌دهند.

وی یادآور شد: آشنایی با هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، مدیریت استرس، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و ناامن و نحوه پناه گیری از جمله سرفصل‌های این طرح است که طی دو ساعت در کانون‌های دانش آموزی هلال احمر آموزش داده می‌شوند.

کد خبر 6035760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha