۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶

ادعای اوکراین: ۱۶ پهپاد ارتش روسیه را منهدم کردیم

ادعای اوکراین: ۱۶ پهپاد ارتش روسیه را منهدم کردیم

نیروی هوایی ارتش اوکراین مدعی شد که پدافند هوایی این کشور دیشب موفق شد بیشتر پهپادهای شلیک‌شده ارتش روسیه را رهگیری و منهدم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کی‌یف‌پُست، نیروی هوایی ارتش اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ارتش روسیه دیشب با حمله پهپادی گسترده مناطق مختلف اوکراین را هدف قرار داد، اما پدافند هوایی ارتش اوکراین موفق شد بیشتر این پهپادها را رهگیری و سرنگون کند.

آن‌گونه که در این بیانیه ادعا شده ارتش روسیه دیشب ۱۸ پهپاد به سمت مناطق مختلف اوکراین شلیک کرده، اما پدافند هوایی اوکراین ۱۶ پهپاد از آنها را رهگیری و منهدم کرده است.

ساعاتی پیش نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش پهپاد اوکراینی را شنبه شب در حریم هوایی استان مرزی «بلگورود» و بر فراز آب‌های دریای سیاه سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که شنبه شب تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در خاک روسیه خنثی شد.

در این بیانیه توضیح داده شده است که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه دو پهپاد را بر فراز قلمرو استان بلگورود و ۴ پهپاد دیگر را بر فراز آب‌های دریای سیاه رهگیری و منهدم کردند.

کد خبر 6036887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha