منکرسی مطرح کرد؛

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال کشور با «سندباکس»

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال کشور با «سندباکس»

معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: «سند باکس» به ایجاد نوآوری و فعالیت‌های جدید و همچنین به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری با موضوع سند باکس که امروز صبح در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد با اشاره به هدف ایجاد سند باکس گفت: سند باکس به ایجاد نوآوری و فعالیت‌های جدید و همچنین به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند.

وی افزود: سند باکس در کنار باقی سندباکس ها که در کارگروه ویژه این موضوع تأسیس شده قرار است به اکوسیستم نوآوری کشور کمک کند و هدف اصلی این است که ما بتوانیم در فرایند تنظیم‌گری، مشارکت‌ها را داشته باشیم.

منکرسی در ادامه گفت: در حال حاضر عمده فناوری‌های جدیدی که شکل می‌گیرد در آن نوآوری وجود دارد و امروزه رگولاتوری هوش مصنوعی چالش اصلی است که در دنیا بحث می‌شود و این سند باکس به توسعه این فناوری در کشور کمک می‌کند.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان دبیرخانه این سند باکس مطرح است اما خدمات پست و لجستیک در این سند باکس مطرح می‌شود و در حوزه سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات اگر موضوعی قرار است بازنگری شود و استار آپی قرار است کار خود را توسعه دهد می‌تواند از سند باکس اقدام کند که ما پیگیری لازم را انجام دهیم.

منکرسی در پایان گفت: اگر فعالیت در چارچوب این موارد فناوری باشد سند باکس می‌تواند کمک کند و ماهیت نوآوری و فناوری این است که ما با مشارکت، موضوعات جدید را وارد سند باکس کنیم.

به گزارش مهر، سندباکس یک محیط مجازی (متاورس) است که کاربران می‌توانند در آن اقدام به طراحی و ساخت دارایی‌های دیجیتال کنند.

کد خبر 6037558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha