۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

ماه مبارک رمضان اوج نوکری افراد برای قرآن کریم است

ماه مبارک رمضان اوج نوکری افراد برای قرآن کریم است

شهرکرد-رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان اوج نوکری افراد برای قرآن کریم است، گفت: باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر صبح چهارشنبه در نشست با فعالین قرآنی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان آیت‌الله عابدینی، اظهار کرد: بر اساس سخنان ایشان می‌توان گفت قرآن زنده و اهل گفت‌وگو است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در حقیقت قرآن کریم با مخاطبان خود گفت‌وگو چهره به چهره دارد و افراد برای رسیدن به یک درک مطلوب از این گفت‌وگو و فهم عمیق مطالب باید نیت عمیقی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان اوج نوکری افراد برای قرآن کریم است، ادامه داد: به هر میزان که گفت‌وگو افراد با قرآن کریم عمیق شود نوکری آن‌ها نیز عمیق‌تر خواهد شد بنابراین باید از این فرصت بهره برده و سعی کنیم با دریافت صحیح تدبیر این کتاب آسمانی اهل تدبر شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: در ماه مبارک سال جاری یک بستر هم‌افزایی ملی تدارک دیده شده تا افراد جامعه فرصت خدمت‌گذاری در محضر قرآن کریم را کسب کنند و به این ترتیب مردم جامعه اسلامی با هر نگاه، اندیشه و فکری با آیه‌های قرآن کریم آشنا و زندگی آن‌ها نورانی شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: این طرح شامل پنج موضوع ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد است همچنین با پنج فراز و ۳۰ آیه از قرآن کریم در سه بخش اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه ماه رمضان ۲۰ آیه اعتقادی مکمل آیات نیز برای افرادی که قصد دارند ارتباط بیشتری با این کتاب آسمانی برقرار کنند در نظر شده است، تصریح کرد: پیک کودکان، کتابچه‌های حفظ آیات، جزوات و انواع محصولات چند رسانه‌ای از جمله محصولاتی است که برای اجرای هرچه بهتر این طرح فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر یادآور شد: مراکز و فعالین قرآنی ارتباط مناسبی با مردم دارند بنابراین باید تلاش کنند طرح زندگی با آیه‌ها را به خوبی برای افراد جامعه تبیین و آن‌ها را به حفظ آیات تشویق کنند؛ پس از پایان طرح نیز به افراد شرکت‌کننده گواهی‌نامه و جوایز اهدا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حفظ عمومی و تخصصی قرآن کریم برای برخی افراد مشکل است در حالی که حفظ موضوعی برای تمامی اشخاص قابل انجام است و به همین علت نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر حفظ موضوعی قرآن کریم دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد شهدای گرانقدر کشور در جلسات خانگی قرآن کریم و اهل بیت (ع) تربیت شدند، افزود: زندگی با آیه‌ها طرحی چهار ساله است که در ماه مبارک رمضان و حفظ ۳۰ آیه اعتقادی آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر خاطرنشان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان باید عید فطر اهل قرآن متفاوت از سایرین باشد چراکه ماه رمضان ماهی بسیار پر برکت است و باید در جهت توسعه مخاطبان قرآن تلاش شود.

کد خبر 6039990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha