سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در فرانسه:

فرانسه سکوتش را ضد جنایات اسراییل بشکند/تل‌آویو «نسل‌کشی» می‌کند

فرانسه سکوتش را ضد جنایات اسراییل بشکند/تل‌آویو «نسل‌کشی» می‌کند

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در فرانسه در مصاحبه با «L’Humanite» خواستار موضع گیری پاریس درمقابل نسل کشی اسراییل در غزه شد و افزود: اطلاق واژه «نسل کشی» اسراییل در غزه مبالغه آمیز نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در فرانسه در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی از دولت فرانسه خواست که سکوت خود را در برابر جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی در غزه بشکند و تشکیل دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

نشریه فرانسوی «لهومانیته» (L’Humanite) روز جمعه مصاحبه ویژه‌ای با «هاله ابو حصیره» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در فرانسه درباره جنایات رژیم اسرائیل در غزه و وخامت اوضاع انسانی در باریکه انجام داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی، هاله ابوحصیره که خود قربانی جنایات نسل کشی تل آویو در غزه است، به گفته وی، دست کم ۶۰ فرد از خانواده و بستگان خود را در جریان بمباران این رژیم در باریکه غزه از دست داده است.

سفیر تشکیلات خودگردان در گفت‌وگوی خود افزود: هیچکس تصور نمی‌کرد که چنین فاجعه‌ای در طی این مدت از جنگ رخ دهد و اسرائیل تا این حد از کشتار جمعی و کوچاندن اجباری ساکنان غزه را با این قساوت مرتکب شود.

وی با ارائه آماری از تعداد شهدا گفت: طی این مدت از نسل کشی اسرائیل در غزه، آمارها حاکی از شهادت ۱۶ هزار فلسطینی است که ۷۵ درصد از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و ۹۳ درصد از شهدا را غیرنظامیان تشکیل می‌دهد و همچنین، در این جنایت بشری، ۳۶ هزار نفر مجروح و ۶ هزار غیرنظامی کماکان زیر آوراها مدفون هستند.

این مقام فلسطینی در بخش دیگری از مصاحبه خبری خود درباره خشونت شهرک نشینان تندرو صهیونیستی در کرانه باختری گفت: شهرک نشینان اسرائیلی ضد اهالی کرانه باختری نوعی از تروریسم بدون مجازات را مرتکب می‌شوند و فلسطینیان امکان پیگرد آنان را ندارند.

وی از نهادهای بین المللی و دیوان بین المللی کیفری خواست که این رژیم را در برابر اقدامات نژادپرستانه و اشغالگری و توسعه غیرقانونی شهرک سازی در کرانه باختری و غزه پاسخگو کند، زیرا برقراری صلح در اراضی اشغالی را دشوار می‌کند.

این مقام فلسطینی در پایان با تاکید بر ارتکاب اسرائیل در نسل کشی در غزه گفت: اطلاق «کشتار جمعی» به اقدامات اسرائیل در غزه مبالغه‌آمیز نیست، بلکه واقعیت موجود در باریکه غزه را نشان می‌دهد.

کد خبر 6043337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha