۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳

یک مقام مسوول در راه و شهرسازی زنجان خبرداد؛

شرکت ۲ هزار و ۵۰۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی استان زنجان

شرکت ۲ هزار و ۵۰۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی استان زنجان

زنجان-رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی زنجان گفت: ۲ هزار و ۵۰۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی در این استان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان ذبیحیان، از برگزاری سومین دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در محل دانشگاه زنجان و دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی در دو شیفت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان افزود: ثبت نام از متقاضیان ورود به حرفه مهندسی در دی‌ماه سال‌جاری از طریق سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام شده بود.

وی تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه برای مهندسان در ۱۶ رشته صلاحیت و برای کاردان‌ها در ۶ رشته صلاحیت و برای معماران تجربی در یک رشته صلاحیت برگزار می‌شود.

ذبیحیان تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را در استان زنجان را ۲ هزار و ۵۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرورت رعایت مقررات برگزاری آزمون از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود به موقع در محل حوزه آزمون حضور پیدا کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور، تمدید و ارتقای ۱۶ نوع پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی است.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه‌های اشتغال در زمینه و صلاحیت‌های مختلف انجام می‌شود، بیان داشت: همچنین پروانه شخص حقیقی و حقوقی در هفت رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت‌های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا صادر می‌شود.

کد خبر 6046118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha