۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

مدیرکل شیلات مازندران:

رودخانه های مهم شیلاتی در مازندران شناسایی شد

 رودخانه های مهم شیلاتی در مازندران شناسایی شد

ساری- مدیرکل شیلات مازندران گفت: رودخانه های مهم شیلاتی برای استقرار اکیپ های تکثیر و صید مولدان ماهی در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی ساری یکی از مأموریت‌های شیلات تلاش برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی ذکر کرد و افزود: با تلاش و همت متخصصین و بهره گیری از امکانات و تجهیزات سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی اعم از سفید و خاویاری و کپور دراین مرکز تکثیر و در رودخانه‌ها و دریا رها سازی می‌شوند.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: رودخانه‌های مهم شیلاتی برای استقرار اکیپ‌های تکثیر و صید مولدان شناسایی و هماهنگی‌ها با مسؤولان شهرستانی انجام شده و طی هفته‌های آتی این گروه‌ها در محل‌های تعیین شده مستقر خواهند شد.

ناصر کرمی راد مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته شده برای ساماندهی امور مربوط به تأمین ماهیان مولد گفت: نقش و جایگاه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری در جهت تکثیر بچه ماهیان به منظور حفظ وبازسازی ذخایر آبزیان دریایی، نقش مهم و کلیدی است.

وی افزود: همچنین برای توسعه پایدار صید و صیادی، تثبیت اشتغال و نیز استمرار امرار معاش قشر زحمت کش صیادان و ساحل نشینان تلاش و کوشش شده است.

وی حمایت از توسعه و تجهیز مراکز تکثیر به تجهیزات نوین یکی از برنامه‌های سازمان شیلات ایران است.

کد خبر 6047770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha