۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

واگذاری۱۰۰۰هکتار زمین به سرمایه گذاران کشاورزی آذربایجان غربی

واگذاری۱۰۰۰هکتار زمین به سرمایه گذاران کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واگذاری هزار هکتار زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی استان طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نخستین واحد تولید مرغ تخم گذار شهرستان ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ماه‌های آینده هزار هکتار اراضی به سرمایه گذاران بخش کشاورزی در استان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۵ هکتار اراضی به طرح‌های بخش کشاورزی واگذار شده است، ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۸ هکتار زمین نیز به طرح‌های غیر کشاورزی استان با هدف حمایت از سرمایه گذاران در این حوزه واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان عربی با اشاره به بیش از هزار و ۸۰۰ مورد بازدید و نظارت بر نحوه ساخت و ساز طرح‌های بخش سرمایه گذاری طی سال جاری عنوان کرد: در صورتی که تخلف گرفته باشد در کمیسیون ماده ۳۳ حضور پیدا کرده و دلایل عدم کارکرد مشخص و برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

واگذاری۱۰۰۰هکتار زمین به سرمایه گذاران کشاورزی آذربایجان غربی

شهبازی در ادامه با اشاره به راه اندازی نخستین واحد مرغ تخم گذار در ارومیه گفت: در ارومیه واحد تولید کننده تخم مرغ نداشتیم ولی امسال شاهد فعالیت این واحد در ارومیه هستیم که توانسته بخشی از نیاز تخم مرغ ارومیه را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین به سرمایه گذار این حوزه واگذار شده است، افزود: در فاز اول ۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام گرفته و در فاز دوم نیز ۳۰ هزار قطعه دیگر طی ماه‌های آتی به ظرفیت این واحد افزوده می‌شود که می‌تواند بخشی از نیاز ارومیه و دیگر شهرستان‌ها به تخم مرغ را تأمین کند.

سرمایه گذار این واحد مرغ تخم گذار در ارومیه در این بازدید گفت: در این واحد در فاز نخست و هم اکنون روزانه ۲۸ هزار قطعه تخم مرغ در حدود سه تن تولید می‌شود.

فرزانه عبدالرضا قره باغی گفت: سازمان جهاد کشاورزی حمایت مطلوبی از این طرح داشته است و این واحد از سال ۱۳۹۹ با بیش از هشت نفر پرسنل آغاز بکار کرده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ متر مساحت زمین این واحد تولیدی است بیان کرد: آب، تسهیلات و زمین برای توسعه از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

اولین واحد مرغ تخم گذار در ارومیه با ظرفیت روزانه ۳ تن تخم مرغ فعالیت می‌کند که قرار است طی ماه‌های آتی این میزان به ۶ تن در روز برسد.

دومین تور رسانه‌ای جهاد کشاورزی آذربایجان غربی توسط مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

کد خبر 6050513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha