۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶

آیت‌الله مظاهری:

قرآن کریم کتاب عمل و مجاهدت است

قرآن کریم کتاب عمل و مجاهدت است

اصفهان- زعیم حوزه علمیه اصفهان همزمان با افتتاح نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیام آیت‌اله حسین مظاهری از مراجع عظام تقلید در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم
قال الله سُبحانه و تَعالی: "تَنزِیلُ ٱلکِتابِ مِنَ ٱللَّهِ ٱلعَزِیزِ ٱلحَکِیمِ"

قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانه الهی است که فلسفه اصلی نزول آن از سوی خداوند متعال، هدایتِ مردم و جدا کردن حق از باطل است: "هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الهُدی وَ الْفُرْقَانِ"

از این رو همه فعالیّت‌های مبارکی که در حولِ محور قرآن کریم شکل می‌گیرد و از آن جمله، نمایشگاه قرآن و عترت، باید در همین طریقِ نورانی، طیِّ مسیر نماید و جهت‌گیری اصلی همه برنامه‌های آن، روشنگری و هدایت و نیز جدا کردن حق از باطل باشد.

بی‌تردید این «روشنگری»، از طریق انتقال مفاهیم و پیام‌های متعالی قرآن مجید و کاربردی‌سازی آن نسبت به مسائل و مشکلات انسان معاصر و دنیای کنونی و تلاش و مجاهدت برای عملی ساختن این پیام‌ها انجام می‌پذیرد؛ قرآن کریم، کتابِ عمل و مجاهدت است و صِرف قرائت و ترویج آن، بدون عمل، نتیجه‌بخش نیست: «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ».

سعی و تلاش خالصانه و مجدّانه برای عمل به تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن کریم، قطعاً هدایت و سرافرازی انسان و سلامت و سربلندی جامعه را در پی دارد. به امید آنکه همه ما بتوانیم به تعالیم والای این کتاب مقدس، به‌درستی عمل نمائید.

کد خبر 6050937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha