۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان:

دین اسلام زیر بنای اخلاق و تربیت است

دین اسلام زیر بنای اخلاق و تربیت است

سنندج_ مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان گفت: دین اسلام زیر بنای تمام شاخص‌های جامعه اسلامی به ویژه اخلاق و تربیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام فرهنگیان صبح یکشنبه در ویژه برنامه بزرگداشت هفته تربیت اسلامی ضمن تقدیر از همه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند و نیز تبریک هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: مهمترین رسالت پیامبران تربیت انسان‌ها بوده است و باید این مهم مورد توجه باشد.

وی با اشاره به تاکید اسلام بر تربیتی بر مبنای اصول دین افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «هرگاه از کنار باغ‌های بهشت عبور کردید از آن برای خود توشه‌ای برگیرید» از آن حضرت پرسیدند: منظورتان از باغ‌های بهشت کدام است؟ فرمودند: مجلس تعلیم و تربیت.

نماینده معزز ولی فقیه در دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: لازم است افرادی که در نظام تعلیم و تربیت مشغول به خدمت هستند و در باغ‌هایی از بهشت قرار دارند تمام تلاش خود را بکار بگیرید که هم خود و هم دیگران بیشتر نفع ببرند.

فرهنگیان افزود: امروزه نظام‌های آموزشی و یا تعلیم و تربیت باید دارای خروجی‌های با کیفیت باشد اما متأسفانه این خروجی گاهاً در حد نظام تعلیم و تربیت ما نیست؛ لذا باید این مهم تجزیه و تحلیل، تا خطای کار مشخص و حتماً بر طرف شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان به میزان اثر پذیری برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: اثر گذاری اخلاق اسلامی مقوله‌ای است که جز با همراهی شریعت اسلامی پیاده نخواهد شد لذا این مهم موید این است که دین اسلام زیر بنای تمام شاخص‌های جامعه اسلامی به ویژه اخلاق و تربیت است.

حجت الاسلام و المسلمین فرهنگیان در این ویژه برنامه با اشاره به سیره نبی مکرم و تقدم و تاخر در امور تربیتی گفت: زندگی پیامبر (ص) خود بزرگترین دانشگاه بشر برای آموختن نحوه تربیت در ابعاد مختلف و بر اساس یک تقدم و تاخر است و به همین دلیل است که دشمنان اسلام همواره سعی در از بین بردن راه و روش ایشان دارند.

وی با اشاره به هجمه‌های سنگینی که فرزندان ما را مورد تهام قرار می‌دهد و نیز بیان اهمیت خانه، مدرسه و جامعه به عنوان مکان‌های مهم در تربیت انسان عنوان کرد: هیچ گاه نباید از تأثیرات مهم این چهار مکان غافل شد چرا که خلل در تربیت ارائه شده در هر کدام از این مکان‌ها، سبب ایجاد اشکال در سایر مکان‌ها نیز خواهد شد؛ پس باید سعی شود همواره یک روند تربیتی صحیح و اصولی به فرد ارائه شود تا از انحراف آن جلوگیری شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان با بیان اینکه هدف غایی تربیت رشد است، افزود: ما باید تربیت را از یک نقطه مشخص شروع و به یک نقطه مشخص ختم نمائیم؛ نباید همواره متربی را هل بدهیم بلکه باید ما استارت را بزنیم و بگذاریم خود حرکت کند فقط ما باید مواظب باشیم از مسیر منحرف نشود.

حجت‌الاسلام فرهنگیان یادآور شد: روش‌های تربیتی را همواره مورد سنجش قرار دهیم ببینیم آیا این روش دارای اثر گذاری است یا نه؟ اگر اثر گذاری لازم را نداشت باید از سایر روش‌ها استفاده نمائیم؛ متربیان را با فکر کردن آشنا کنیم چون این به متربی در راستای رشد بسیار کمک می‌کند.

اجرای هم خوانی قرآن کریم، گروه‌های سرود دانش آموزی، تک نوازی، دکلمه خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در طول این همایش اجرا شد.

گفتنی است؛ در این ویژه برنامه ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری از مربیان و فعالان عرصه تربیت سطح استان تقدیر شد.

کد خبر 6051137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha