۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۱

مدیر خطوط لوله و مخابرات شمال خبر داد؛

اتصال نیروگاه نکا به خطوط انتقال سوخت‌رسانی

اتصال نیروگاه نکا به خطوط انتقال سوخت‌رسانی

ساری- مدیر خطوط لوله و مخابرات شمال کشور از اتصال نیروگاه نکا به خطوط انتقال فراورده های سوخت در شمال کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی جامعی صبح سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره اهداف و برنامه‌های فراروی، انتقال را از جمله تلاش‌ها ذکر کرد و گفت: انتقال نفت خام تولیدی به پالایشگاه‌ها و اقصی نقاط کشور از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت کار گفت: در سال جاری بیش از ۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی را جابجا کردیم.

وی با عنوان این که منطقه شمال ۳ استان شامل گلستان، مازندران و قسمتی از تهران را در بر می‌گیرد، گفت: ۶۰۰ کیلومتر خط در این مسیر داریم و خط ۳۲ اینچ برای صادرات سواپ ایجاد و چندین مرحله صادرات نفت خام نیز به کشورهای مختلف انجام شد.

جمعی با اظهار این که به یک رشته خط ۱۶ و ۱۲ اینچ برای انتقال فرآورده‌ها به مازندران اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴ میلیارد لیتر فرآورده‌ای که جابجا شد، بیش از ۳ میلیارد لیتر مربوط به استان مازندران و یک میلیارد مربوط به گلستان است و مازندران بیشترین سهم مسافر پذیری را در کشور دارد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات شمال کشور با عنوان این که در ایام نوروز ۳۵۰ میلیون لیتر فرآورده را به استان انتقال دادیم، گفت: ۱۰ مرکز انتقال در منطقه شمال کشور وجود دارد از این تعداد ۷ مرکز در مازندران و سه مرکز در گلستان است.

وی با اشاره به نقش مهم مخابرات برای انجام فعالیت‌ها انتقال فرآورده‌ها ادامه داد: منطقه شمال دارای نیروی انسانی قوی و با استعداد است و نیروهای خوبی در این منطقه جذب شده است..

وی ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق سوخت مقرر شد ۱۱ نیروگاه نزدیک به منطقه به خطوط انتقال متصل شوند و سوخت رسانی به نیروگاه‌ها از این طریق، میزان قاچاق در مسیر را کاهش می‌دهد.

جامعی با بیان اینکه نیروگاه نکا به عنوان اولین نیروگاه به خطوط انتقال سوخت متصل شده است، گفت: ۹۰ درصد خطوط انتقال به نیروگاه علی آباد نیز کشیده شده است.

کد خبر 6052959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha