۳ فروردین ۱۴۰۳، ۵:۰۸

محمد اولی‌النهی تشریح کرد؛

فعالیت ۱۹۰هزار مرکز قرآنی در جاکارتا

فعالیت ۱۹۰هزار مرکز قرآنی در جاکارتا

نماینده اندونزی در نمایشگاه قرآن گفت: زندگی مسالمت آمیز تنها شعار نیست و یک اعتبار بخشی از هویت اسلامی است. از نمودهای این آثار دوست دار قرآن بودن این است که این اصطلاحات را بکار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اولی‌النهی از جاکارتا در دومین نشست قرآنی تهران که در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن با عنوان نقش قرآن و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی که پنجشنبه دوم فروردین ماه در هتل برگزار شد، گفت: این کشور بر اساس آمارهای رسمی در سال ۲۰۲۱ تعداد جمعیتش به دویست و هفتاد و دو میلیون رسید. مسلمانان این کشور ۸۷ درصد این جمعیت را تشکیل دادند. از لحاظ رسمی اندونزی به شش دین اسلام، مسیحیت و کاتولیک، هندو، کنفوسیوسی و بودایی به رسمیت شناخته است با این همه مردم اندونزی با پرتو آموزه‌های قرآنی با هم همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: زندگی مسالمت آمیز تنها شعار نیست و یک اعتبار بخشی از هویت اسلامی هستند. از نمودهای این آثار دوست دار قرآن بودن این است که اصطلاحات موجود در قرآن را بکار بگیرند. در میان اصطلاحات دولت مجلس شورای ملی را به کار می‌برند و این اصطلاح توسط آموزه‌های قرآنی بهره برده است.

النهی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد مسلمانان اندونزی قرآن را دوست دارند شیوه‌های آموزش قرآن کریم است. از زمان ورود اسلام به اندونزی دانشمندان و قاریان سعی می‌کنند آموزش‌های را انجام دهند. نمود این تلاش‌ها در مکتب خانه‌ها آغاز شد و بسیاری از شیوه‌های بکار گرفته شد. مثل شیوه آموزش بغدادی که شیوه قدیمی است و امروزه کمتر مورد استفاده می‌گیرد. تا کنون آموزه‌های قرآن در جامعه اندونزی مورد اعتماد است.

وی ادامه داد: در دهه گذشته نهضت خاصی در خصوص حفظ و قرائت قرآن انجام شد که بسیاری از شیوه‌های جدید و آموزه‌های علمی و شیوه‌های جدید بکار برده شد. سفیان افندی پژوهشگری است که شیوه‌های قرآن در اندونزی مورد بررسی قرار می‌دهد و بیش از دویست و هشتاد شیوه به کار برده شده است.

نماینده اندونزی در این نشست گفت: از نشانه‌های دیگر مسلمانان اندونزی وجود آموزشکده‌های قرآنی در اندونزی است.آموزش‌های قرآنی به ۱۹۰ هزار مرکز قرآنی در جاکارتا می‌رسد.

وی از دیگر نشانه‌های مورد تأثیر مسلمانان اندونزی است وجود تالیفات و تفسیرات علوم قرآنی به زبان‌های اندونزیایی نام برد، و گفت: شیخ محمد منداوی کسی بود که کتاب مراحل تفسیر قرآن کریم که سال ۱۳۱۵ هجری قمری به پایان رساند که کتاب مرجعی محسوب می‌شود.

کد خبر 6060075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha