۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۲۹

رئیس نهضت العلما اندونزی:

حل مشکلات امت اسلامی تمسک به قرآن است/ دوری از افراط گرایی و وهابیت

حل مشکلات امت اسلامی تمسک به قرآن است/ دوری از افراط گرایی و وهابیت

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: رئیس بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی وجهان ضمن تاکید برتمسک هر چه بیشتر مسلمانان برحبل متین قرآن و عمل به آموزه های گفت مراجعه به قرآن راه اصلی حل وفصل مشکلات امت اسلامی است .

به گزارش خبرنگار مهر از جاکارتا، عقیل سراج که در محفل قرانی جمهوری اسلامی در محل دفتر مرکزی این سازمان سخن می گفت ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران در برپایی این محفل قرآنی به تشریح آراء واندیشه های هاشم اشعری بنیانگذار سازمان نهضت العلما پرداخت .

وی گفت :حفظ سنت های اسلامی ، اعتدالگرایی و توجه به معناگرایی وبرخی آموزه های عرفانی و توسل  زیارات را فلسفه اصلی شکل گیری سازمان نهضت العلماء است .

عقیل سراج افزود: امروزنیز سازمان نهضت العلما و اعضا آن بر این اصول پایبند بوده و از گرایشات افراطی و وهابی بدور می باشد.

سپس سفیر کشورمان در این مراسم با اشاره به نقش محوری قرآن کریم در وحدت امت اسلامی ، گفت : قرآن کریم پایه و اساس تفکر و تعالیم اسلامی است و همه فرق اسلامی برآن اتفاق نظر داشته و باور به قطعی الصدور و عدم تحریف قرآن جزء مسلمات و اصول اولیه اعتقادات اسلامی اسلامی است .

محمود فرازنده همچنین با اشاره به تحولات جاری در جهان اسلام خاطر نشان ساخت : رشد بیداری اسلامی و توجه و تمسک روبه رشد مسلمانان به اسلام موجب گشته تا دشمنان اسلام از هر وسیله ای از جمله نشر اکاذیب و تهمت ها در مورد مذاهب اسلامی به ایجاد و گسترش بدبینی و تفرقه بین مسلمانان دامن زده و بر آتش فتنه های مذهبی بدمند.

بمناسبت ماه مبارک رمضان، محفل قرآنی جمهوری اسلامی ایران در محل دفتر مرکزی  سازمان اسلامی نهضت العلما ،بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی به همت مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان و جامعه  حفاظ و قراء نهضت العلما برگزار گردید.
 
در این مراسم دکتر عقیل سراج رئیس سازمان نهضت العلما، حلمی فیصل وزیر مناطق توسعه نیافته وعضو کابینه از سازمان نهضت العلما، جمعی ازاعضا دفترمرکزی نهضت العلما ، جمعی ازاعضا جمعیت حفاظ و قاریان نهضت العلما، محمود فرازنده سفیر کشورمان و دیگر علاقمندان حضور داشتند.
 
در ادامه این برنامه گروه قرآنی کشورمان متشکل از قاری بین المللی ،حافظ و گروه تواشیح به اجرای برنامه های مختلف قرآنی پرداختند که مورد استقبال گسترده شرکت کنندگان دراین محفل قرآنی قرار گرفت و سپس گروههای قرآنی اندونزیایی و عراقی نیزبه اجرای برنامه پرداختند.
 
کد خبر 1674637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha