۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲:۰۰

رییس اداره زندان های رودسر خبر داد؛

۳۴ زندانی جرایم غیرعمد رودسر چشم انتظار کمک خیران

۳۴ زندانی جرایم غیرعمد رودسر چشم انتظار کمک خیران

رودسر- رییس اداره زندان های رودسر از کمک ۶۰۰ میلیون تومانی خیران این شهرستان در جشن گلریزان خبر داد و گفت: ۳۴ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان چشم انتظار آزادی از زندان‌ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مرادی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان چشم انتظار آزادی از زندان هستند.

مرادی با اشاره به اینکه برای آزادی این تعداد زندانی ۴ میلیارد تومان نیاز است، افزود: سال گذشته با کمک خیران ۳۵۰ میلیون تومان جمع آوری و۱۷ زندانی آزاد شدند.

وی با بیان اینکه امسال با کمک خیران ۶۰۰ میلیون تومان در جشن حمایت آزادی زندانیان جمع آوری شده است، گفت: طی سال جاری ۷۴ میلیون تومان نیز به خانواده زندانیان کمک مالی شده است.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ خانواده زندانیان مستمری بگیر زندان هستند، ادامه داد: در سال گذشته با مساعدت ۱۵ میلیون تومانی ۳ خانواده زندانی راهی زیارت عتبات و نیز با پرداخت ۸ میلیون تومان برای ۳ خانواده دیگر اشتغال زایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این گونه مراسم‌ها جلوگیری از ورود آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد است، تصریح کرد: با همراهی خیران و تلاش مددکاران می‌کوشیم تا رضایت شاکیان جلب و از شکایت خود صرف نظر کنند و یک زندگی مجدد برای این افراد جریان یابد.

خیرین سرمایه‌های ارزشمند معنوی و اجتماعی هستند

«محمد حیدری» فرماندار رودسر نیز در این مراسم جشن با بیان اینکه نگاه زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار سخاوت خیران است، گفت: مساعدت شما خیرین نیکوکار به استحکام خانواده کمک کرده و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

حیدری با دعوت از خیرین برای کمک به زندانیان نیازمند، افزود: کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد وظیفه همگانی و یک تکلیف شرعی و دینی است که باید آن را به فرهنگ حسنه تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: سنت حسنه آزاد سازی زندانیان علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده موجب کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می‌شود.

فرماندار رودسر گفت: خیرین سرمایه‌های ارزشمند معنوی و اجتماعی هستند که بایستی از ظرفیت آنان در ابعاد مختلف استفاده کنیم. وی با قدردانی از خیرین نوعدوست بیان کرد: با عنایت به سابقه فرهنگی مردمان سخاوتمند شهرستان رودسر و روحیه و سبقه معنوی آنها تلاش داریم با بهره مندی از ظرفیت‌ها نگذاریم یک زندانی نیازمند در زندان بماند.

کد خبر 6069547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha