۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹

مدیر مرکز مطالعات عراق در گفت‌وگو با مهر؛

حمله به کنسولگری ایران شکست صهیونیست‌ها را تسریع خواهد کرد

حمله به کنسولگری ایران شکست صهیونیست‌ها را تسریع خواهد کرد

مدیر مرکز مطالعات عراق هدف قرار دادن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را حماقت صهیونیست‌ها نامید که شکست و زوال این رژیم موقت را بعد از عملیات طوفان الاقصی تسریع خواهد کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سردار مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» از فرماندهان نیروی قدس سپاه و جمعی از پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

دکتر «محمد صادق الهاشمی» مدیر مرکز مطالعات عراق و نویسنده و تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به قدرت مقاومت از فلسطین تا عراق و سوریه و یمن اشاره کرد و تاکید کرد؛ هدف قرار دادن کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه حماقتی است که شکست صهیونیست‌ها را تسریع خواهد کرد.

در ادامه متن این مصاحبه را می‌خوانید:

به نظر شما چرا رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی منطقه و جنگ غزه و بعد از شکست‌های پی در پی از محور مقاومت به یک ساختمان دیپلماتیک حمله می‌کند و جمعی از مستشاران نظامی ایران را هدف قرار می‌دهد؟

امروز رژیم موقت صهیونیستی به عمد یک دفتر دیپلماتیک ایران در خاک سوریه را هدف قرار داد و همانطور که همه می‌دانند این کنسولگری بر اساس عرف و قوانین دیپلماتیک به مثابه خاک ایران است و این خود نقض عمدی قوانین و هنجارهای دیپلماتیک وضع شده در سطح جهانی تلقی می‌شود.

این حمله تروریستی منجر به شهادت هفت تن از بهترین رهبران نظامی و مستشاران برجسته ای شد که از سال ۲۰۱۱ در جلوگیری از سقوط دولت سوریه به دست گروه‌ها و هم پیمانان آمریکا و اسرائیل مشارکت داشتند و از جمله آن‌ها سردار زاهدی فرمانده‌ای بزرگ بود.

سردار زاهدی یکی از بهترین فرماندهانی بود که بر عملیات علیه تکفیری‌ها نظارت می‌کرد و همچنین عملیات علیه اشغالگران اسرائیل پس از عملیات مبارک طوفان الاقصی را مدیریت می‌کرد.

از سوی دیگر در طول شش ماه شاهد حملات پی در پی جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در دفاع از ملت مظلوم غزه هستیم.

همه شاخص‌های موجود خبر از آغاز مرحله نابودی رژیم موقت و نامشروع صهیونیستی را می‌دهد و این رژیم هر روز ضربات جدیدی را در شمال فلسطین اشغالی از سوی حزب الله دریافت می‌کند که این امر منجر به آواره شدن دو میلیون شهرک نشین صهیونیست شده است.

این پیروزی‌ها به برکت حملات حزب الله و هدایت جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله است. همچنین حملات گروه‌های مقاومت عراق نیز علیه مواضع صهیونیستی تاکنون مؤثر واقع شده است.

تلاش عظیم انصارالله در بستن تنگه باب المندب و فلج کردن اسرائیل و آمریکا از نظر نظامی، اقتصادی و روانی ضربه دیگری بر پیکر رژیم صهیونیستی است. همچنین برادران ما در حماس و جهاد اسلامی و بقیه گروه‌های مقاومت فلسطینی در این مدت مقاومت با شکوهی را در مبارزه با این رژیم رو به زوال در تاریخ ثبت کردند.

عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین منجر به تخریب خودروهای زرهی و تانک‌های رژیم صهیونیستی شده و براساس گزارشات و آمار رسیده بیش از ۸۵۰ خودرو زرهی و تانک هدف قرار گرفتند. از سوی دیگر تک تیراندازان سربازان ترسوی رژیم صهیونیستی را که در دیوارها و وسایل نقلبه زرهی خود را مخفی کردند هدف قرار دادند.

در حال حاضر ما در مرحله پس از عملیات طوفان الاقصی هستیم مرحله‌ای که آغاز فروپاشی اقتصادی این رژیم است به طوری که نرخ‌های کاهشی را در اقتصاد فعلی و بیشتر در حوزه گردشگری را به ثبت رسانده است.

در این چند سال به طور جدی شاهد نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی خواهیم بود و این مسأله‌ای است که ما از طریق داده‌های میدانی، شاخص‌ها و برآوردها به آن دست یافتیم.

این وعده الهی است که مؤمنان صبور و مقاوم و استوار خواهند دید و ترجمان روایات و سنت‌های تاریخی و قرآنی است؛ «ان تنصروا الله ینصرکم ویثبت اقدامکم.»

ارزیابی شما از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه چگونه است؟

ایران دو راه را در پیش خواهد گرفت؛ اول راه دیپلماتیک، در واقع کاردار سوئیس در تهران فراخوانده شد و در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا به عنوان حامی اسرائیل مورد تاکید قرار گرفت و اینکه آمریکا باید پاسخگو باشد.

دوم؛ این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ ایران خارج از قواعد درگیری را در پی خواهد داشت و همانطور که می‌دانیم برادران ما در جمهوری اسلامی ایران در برابر چنین حملاتی سکوت نمی‌کنند و پیش از این نیز پاسخ‌های مبارکشان به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق و به مقر موساد در اربیل را تجربه کردیم.

کد خبر 6071493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha