۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

پاکسازی تالاب استیل آستارا از زباله

پاکسازی تالاب استیل آستارا از زباله

آستارا- رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: به همت جمعی از دوستداران محیط زیست، زباله‌های جا مانده از مسافران نوروزی در حریم تالاب استیل جمع آوری شد.

محمد رضا سلامی ریک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فراخوان اداره محیط‌زیست شهرستان مرزی آستارا و با حضور و مشارکت دوستداران محیط زیست، هلال احمر، شهرداری و بخشداری مرکزی، حاشیه تالاب استیل آستارا و سایت گردشگری این تالاب از وجود زباله و سایر پسماندهای رها شده مسافران نوروزی پاکسازی شد.

وی افزود: در این اقدام در حدود یک تن زباله و سایر پسماندها از حاشیه این تالاب جمع آوری و با همکاری خدمات شهری شهرداری آستارا به سایت زباله شهری منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با بیان اینکه سالانه چندین هزار گردشگر داخلی و خارجی از تالاب استیل بازدید می‌کنند از گردشگران و بازدیدکنندگان این تالاب زیبا خواست تا از آلوده کردن محیط زیست با رها سازی زباله‌ها و پسماندها خودداری نمایند.

تالاب استیل آستارا یکی از تالاب‌های آب شیرین و شکار ممنوع کشور با حدود ۱۳۸ هکتار مساحت است که علاوه بر زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری، تأمین کننده آب کشاورزی بخشی از مزارع شالیزاری منطقه نیز می‌باشد.

کد خبر 6072222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha