۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵

برای اولین بار سرمایه گذاری بخش خصوصی در بالادست نفت مهیا شد

برای اولین بار سرمایه گذاری بخش خصوصی در بالادست نفت مهیا شد

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار اجازه سرمایه گذاری بخش خصوصی به بخش بالادست صنعت نفت داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ابهری دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: ما در جنگ سیاسی اقتصادی و سیاسی هستیم حرکت رو به جلو جای شد کر گذاری دارد، ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به اختیاراتی که رئیس‌جمهوری در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی به وزیر نفت برای اخذ مجوزهای لازم از دولت، به‌منظور تسریع توسعه میدان‌ها داد، تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم.

مهدوی‌ابهری با تأکید بر اینکه این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد، افزود: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است تا در نتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

وی سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها را حرکتی همسو با شعار سال دانست و گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند افزون بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

مهدوی‌ابهری با اشاره به اینکه آغاز این حرکت بزرگ در تاریخ ثبت می‌شود، تأکید کرد: معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

کد خبر 6092814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha