۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱

یادداشت مهمان؛

صدور حکم دادگاه کیفری بین‌المللی مقامات اسراییل؛ اتفاقی زودهنگام

صدور حکم دادگاه کیفری بین‌المللی مقامات اسراییل؛ اتفاقی زودهنگام

حکم‌های جلبی که از سوی دیوان لاهه علیه سران صهیونیست صادر خواهد شد به عنوان توبیخ اخلاقی برای این رژیم به خاطر جنایت‌هایش در غزه در نظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی کارشناس حوزه صهیونیست و یهودیت پس از مقالات و یادداشت‌هایی که طی ماه‌های گذشته درباره اسراییل نوشته، به‌تازگی مطالب دیگری را با عنوان «درپی اضطراب حکم جلب سران رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو فیل دستپاچه در مغازه چینی‌ فروشی» نوشته که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.

مشروح متن این‌یادداشت در ادامه می‌آید؛

دیوان کیفری بین‌المللی لاهه برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و جنایت تجاوز با استناد به «منشور رم» مصوبه سال ۱۹۹۸ میلادی، برپا شد.رژیم صهیونیستی و آمریکا هرچند «اساسنامه رم» را امضا کردند، اما با خودداری از نهایی کردن آن، عضو دیوان نیستند.

در نتیجه‌ شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در بهمن ماه سال گذشته، دیوان بین‌المللی کیفری مقرر کرد «رژیم صهیونیستی هر ماهه گزارشی از اقدامات خود را به این نهاد بین‌المللی ارائه دهد». اما رژیم صهیونیستی نه‌تنها از انجام این امر سر باز زد، بلکه ماشین جنگی نتانیاهو همچنان رو به جلو در حال پیش‌روی است و درحال حاضر رفح، نقطه‌ کانونی دیگری است که حکایت از جنایات وحشیانه این رژیم دارد.

از چند روز پیش در رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر شده مبنی براین که صدور حکم محکومیت برای نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی قریب‌الوقوع است. نتانیاهو درباره احتمال صدور حکم جلب تحت فشارهای غیرعادی قرار دارد. این مسأله به منزله وخامت بزرگی در جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو تلاش‌هایی را برای ممانعت از صدور حکم جلب با تمرکز ویژه بر دولت جو بایدن آغازکرده است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی از حکم احتمالی دادگاه لاهه شگفت زده شده باشند.

اعضای کنگره امریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به دادگاه لاهه درخصوص صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات صهیونیستی هشدار داده و آن را تهدید کردند که چنین اقدامی با پاسخ امریکا مواجه خواهد شد. امریکا مخالفت خود را با تحقیقات این دادگاه درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ابراز کرد و «کارین ژان پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «موضع‌گیری واشنگتن در مورد تحقیقات دادگاه لاهه کاملاً روشن است و ما آن را تأیید نمی‌کنیم و باور نداریم که این تحقیقات در دایره اختیارات آن باشد.»

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت «ترسیده و به‌طور غیرمعمولی مضطرب» است و در نتیجه او مانند «فیل دستپاچه در مغازه چینی‌فروشی» عمل می‌کند، مدام تلفن‌ها را چک می‌کند و به دنبال آن است که به هر وسیله ای که لازم باشد بر دیوان کیفری بین‌المللی فشار بیاورد.

رژیم صهیونیستی که با اتهام جنایت جنگی در غزه مواجه است سعی در فرار از این حکم دارد و البته تلاش‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده برای عملیاتی شدن حکم دیوان کیفری بین‌المللی و بازداشت سران این رژیم در صدر آنها بنیامین نتانیاهو، ادامه دارد.

مقامات رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای نگران احتمال صدور چنین احکامی توسط دیوان لاهه به دلیل نقض قوانین بین المللی در غزه بوده اند. دفتر نتانیاهو یک «جلسه اضطراری» در مورد این موضوع برگزار کرده است. این گزارش خاطرنشان کرد که بالاترین نخبگان سیاسی و حقوقی اسرائیل در این بحث حضور داشتند و سناریوهای محتمل در مواجهه با اقدام احتمالی دیوان کیفری بین‌المللی را در نظر گرفتند. تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، ریاست این نشست را بر عهده داشت. از جمله اقدامات احتمالی اسرائیل در این جلسه می‌توان به راه اندازی کمپین فشار دیپلماتیک و فعال کردن ابزارهای بین المللی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت توسط دادگاه کیفری بین المللی اشاره کرده است.

حال تل‌آویو به سیم آخر زده و هشدار داده در صورت صادر شدن چنین حکمی، تشکیلات خودگردان را مسئول آن خواهد دانست و با «اقدامات قوی» که می‌تواند فروپاشی تشکیلات فلسطینی را در پی داشته باشد، تلافی خواهد کرد.

درحالی دیوان بین‌المللی دادگستری خود را برای صدور رأی علیه نتانیاهو آماده می‌کند که این دیوان ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست، اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد. همچنین این دادگاه از تل‌آویو خواسته بود که پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام اقدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد اما رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از این توصیه‌ها پایبند نبود و اکنون برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد. البته به گفته مسئولان صهیونیستی و مسئولان دیگری در جهان، احتمالاً رهبران صهیونیست به خاطر ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و پاسخ بی‌رحمانه به حملات هفتم اکتبر حماس محاکمه شوند.

جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل و مجمع عمومی، بارها از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که این جنایت‌ها را متوقف کند؛ اینکه در غزه جنایت جنگی اتفاق افتاده، هیچ شکی وجود ندارد، اما اینکه تا چه حد بتوانند این پرونده را در دادگاه بین المللی لاهه پیش ببرند و نتانیاهو را به‌عنوان جنایت‌کار جنگی معرفی کنند به چند عامل بستگی دارد.

یکی از این عوامل، نفوذ و قدرتی است که کشورهای غربی عضو شورای امنیت دارند و عمدتا حامی جدی رژیم صهیونیستی هستند و مانع از این می‌شوند که قطعنامه یا اقدامی علیه این رژیم صورت گیرد؛ در این رابطه اولین گام این است که جامعه بین‌المللی با یکدیگر هماهنگ شوند تا غربی‌ها مانع از اقدام‌ها آن‌ها نشوند و با اعمال نفوذی که در نهادهای بین‌المللی دارند، پرونده را منحرف نکنند.

دومین عامل ،کشورهای غربی شریک آن چیزی هستند که در غزه رخ می‌دهد؛ پس از ۷ اکتبر تمامی رهبران کشوران غربی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا از این جنایت‌های حمایت کردند؛ یعنی آنچه امروز به‌عنوان جنایت جنگی در غزه رخ می‌دهد، حاصل مشارکت نتانیاهو با کشورهای غربی است؛ اگر قرار باشد روزی نتانیاهو محاکمه شود، قطعا باید رهبران کشورهایی که او را به این سمت هدایت و حمایت کردند، هم محاکمه کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیئت قانونگذاران امریکایی خواست تا به تل آویو کمک کنند تا ادعاهای فلسطین مبنی بر اینکه اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است را خنثی کنند تا اسرائیل به دادگاه بین المللی جنایی فرا خوانده نشود.

بر این اساس، همزمان با وجود آتش بس فعلی بین حماس و ارتش اسرائیل، نتانیاهو با گروهی از قانونگذاران امریکایی و از جمله «استیو اسرائیل» دموکرات امریکایی دیدار داشت تا به بحث درباره شرایط امنیتی شدید و برخی شکاف ها در روابط واشنگتن و تل آویو بپردازند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست از قانونگذاران امریکایی خواست تا به اسرائیل کمک کنند تا به دادگاه جنایی بین المللی احضار نشود زیرا در این دادگاه حملات ارتش اسرائیل به غزه تحت بررسی قرار می گیرد.

شکست‌های نظام بین‌الملل کوچکترین امید را برای پیروزی آرای حقوقی بر سیاسی‌کاری‌های قدرت‌های بزرگ ناامید می‌کند. برخی از تحلیلگران بر این باورند که محاکمه احتمالی نتانیاهو در دیوان کیفری کاملا صوری است.

حکم‌های بازداشتی که انتظار می‌رود از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی صادر شود، بی‌اهمیت نیستند، بلکه امنیت آن را هدف قرار می‌دهد و ما در نقطه حیاتی و تعیین کننده‌ای قرار داریم.

پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

در چنین شرایطی نتانیاهو می‌داند در صورت توقف جنگ، باید منتظر محاکماتی باشد که پیش از نخست‌وزیری در جریان بود و احتمالا اتهامات بیشتری نیز بر پرونده او افزوده شده است. او نگران است که توقف جنگ علیه غزه موجب شکل‌گیری فرصتی برای مخالفان وی شود تا تلاش‌ها برای برکناری وی از قدرت را افزایش دهند. بنابراین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با از سرگیری جنگ علیه غزه، سعی دارد همچنان فضا را در اراضی اشغالی، امنیتی نگه دارد.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از تقریبا هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت نتیانیاهو بسیاری از تحلیلگران سراسر جهان به صدور این حکم امیدوارند. حکم بازداشتی که صرفا به نتانیاهو ختم نمی‌شود بلکه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش را هم شامل خواهد شد که در صورت صدور زلزله بی سابقه‌ای را به وجود خواهد آورد.

حکم‌های جلبی که از سوی دیوان لاهه علیه رهبران صهیونیست صادر خواهد شد به عنوان توبیخ اخلاقی برای این رژیم به خاطر جنایت‌هایش در غزه در نظر گرفته می‌شود و احتمالا بر سیاست‌های این رژیم تأثیر بگذارد.

دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه تنها دادگاه بین‌المللی دائمی در جهان است که قدرت محاکمه افراد متهم به جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت را دارد. دادگاه از خود نیروی پلیسی ندارد. در عوض، برای دستگیری افرادی که در احکام قضایی نام برده شده‌اند، به ۱۲۴ عضو خود متکی است که شامل اکثر کشورهای اروپایی است با این حال این دادگاه نمی‌تواند متهمان را غیابی محاکمه کند. اما ضمانت‌های دادگاه می‌تواند برای مقاماتی که نام برده می‌شوند موانعی برای سفر ایجاد کند.

صدور حکم بازداشت برای سران صهیونیست، انگ سیاسی بزرگی خواهد بود و آنها در رده رهبران خارجی مانند عمر البشیر، رئیس‌جمهور مخلوع سودان قرار می‌دهد. تمرکز دادگاه بر افراد به جای دولت ها، آن را از دیوان بین‌المللی دادگستری که اختلافات بین دولت‌ها را حل و فصل می‌کند، متمایز می‌کند.

بر اساس برآوردها، قرار است حکم دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد مقامات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام انجام عملیات نظامی در نوار غزه ظرف چند هفته آینده صادر شود.

کد خبر 6097368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • المیرا جوان IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      34 0
      تحت رهبری من، اسرائیل هرگز هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود در دفاع از خود را نمی‌پذیرد،...این یعنی دادگاه لاهه کشک و دوغ و مطمئناً همین می شود.
      • وادون دماوند IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        الحمدلله همه عالم و آدم ، توی پست فطرت و رژیم نحست رو شناختن
      • پویا مدرس IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        17 0
        اسرائیل به هیچ قاعده ای پای بند نیست
      • شفیعی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        28 0
        فکر نکنم هیچ کسی در دنیا این تصور رو داشته باشه که وحشی دیوانه ای مثل نتانیاهو بخواد از رای یک نهاد بین المللی تبعیت بکنه!! اگر بپذیره عجیبه! البته هیچ جای نگرانی هم نداره چون به کسی پاسخگو نیست، عموسام ازش حمایت میکنه و نمیذاره کسی نگاه چپ به ش بندازه!!! این است جلوه واقعی از دموکراسی غربی(قانون جن
      • شفیعی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        18 0
        (قانون جنگل متمدنانه!!)! هر کسی باید آزاد باشه که مثل ما فکر کنه!!! و مثل ما عمل کنه!!! اگر بود که آدم خوبیه وگرنه آدم شرور و تروریسته !!!!!
      • شرافت IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        جنگلی که همپیمانان شما درست کردند به جز این نباید باشه
      • یسنا محمدی زاده د هنر IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        16 0
        اسراییل نابود باید گردد اشد محازات
      • باران پاییز IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        قابل توجه ، رژیم موقت صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده ازجمله قتل عام زنان و کودکان فلسطین غزه مظلوم و مقاوم.
      • تبریزی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        فکر نکنم در دنیا پس فطرت تر از نتانیا هو پیدا کرد .
      • توحیدیان IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        16 1
        نتانیاهو کی باشه حکم دادگاه لاهه رانپذیرد
      • تبریز قهرمان IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 3
        نتانیاهو به آخرعمرت رسیدی .بعنوان جنایکارجنگی وکودکشی بایدمحکمه وبه دارآویخته شوی
      • نیلوفر خدابخشی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 1
        شخص نتانیاهو بعنوان مظهر ظالم های عالم در دادگاه وجدان عالم در اطاق شیشه‌ای محاکمه باید شود
      • کیوان مفرد زاده IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در یک مصاحبه تلویزیونی، این حکم احتمالی را «نفاق مطلق» خواند.
      • گودرز IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        بی بی رفتنی است و به دوزخ خواهد رفت ان شاالله
      • گل گهر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        16 0
        بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد خاک بر سر
      • قافیه IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        28 مقام عالی‌رتبه اسرائیل خواستار برکناری نتانیاهو شدند///ولی بایدن همش ازش حمایت میکنه...لعنتی شک
      • قربانی صحنه سرا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        10 0
        شاید شو باشه
      • فاطمه اسدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        16 0
        دوره این آشغال هم تمام شده
      • غزاله پایمردی از کهک IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        24 0
        امیدوارم گور بگور بشه این نتانیابو
      • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        من نفهمیدم این کامنت واقعی بود یا طعنه
      • بابک خرمدین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        مگه حماس از بین نرفته بود؟ مگه اسراییل اسرا رو آزاد نکرده بود؟ مگه نتانیاهو دستگیر نشده هنوز؟
      • غزاله پایمردی از کهک IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        هنیه پیروز شد
      • حجتی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        دارد می خندد ، مشکل دیگه حل شد
      • جبرزمانه IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        مرگ بر اسراییل نابود باد اسراییل
      • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        مرگ بر روسیه مرگ بر چین مرگ بر کره شمالی
      • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        جدی می فرمایید!!! :))))
      • ذرات معرفت IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        یا الرحم الراحمین به حق مهدی فاطمه. بر مردم مظلوم فلسطین رحم کن. ایا نبرد نهایی اخرالزمان بین نور (اصحاب یمانی اصحاب خراسانی) و تاریکی(امریکا اسرائیل انگلیس و..) نزدیک است؟؟؟
      • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        ذره ذره هرچه در ارض و سماست. جنس خود را همچوکاه وکهرباست. مزدوری رژیم صهیونیستی در قالب نظریات باصطلاح کارشناسی
      • دیده بان IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        بدون قلعه نمی شود حکومت کرد ، قلعه ها ورودی و خروجیشان تحت کنترل است. همچنین زره های ارتش هم می توانند قفل شوند. پادشاهی فقط با این روش امکانپزیر است روش های دیگر بسیار ازاردهنده هستند.
      • دالان IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        الان بهترین فرصت برا ماست که یکی از شعارهای 40 ساله و یکی از اهداف ایدئولوژیک انقلاب را عملی کنیم و این غده سرطانی رو برداریم. مرگ بر اسراییل
      • میکائیل IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        برزیل و ونزوئلا، جنایات رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کردند
      • میرجلیلی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        دادگاهای بین المللی بیشتر شبیه یک خاله بازی است .دادگاهی که نتواند کشتار را متوقف کند به درد لای جرز در میخورد.بیشتر قهوه خانه این دادگاه .
      • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        از این خشم بمیر
      • بی بدن IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس خبیث نتانیاهو در قعر جهنم کنار ترامپ و بایدن مثل کفتار خواهند سوخت
      • تسخیری حواد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        حکم‌های بازداشتی که انتظار می‌رود از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی صادر شود، بی‌اهمیت نیستند، بلکه امنیت آن را هدف قرار می‌دهد و ما در نقطه حیاتی و تعیین کننده‌ای قرار داریم!!
      • ابوالفتح خان IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        ادگاه بین المللی لاهه کاملا از تهدید امریکا و کشورهای غربی ترسیده امریکا گفته دادگاه و کل اعضای آن را تحریم می کند و از ورود به امریکا گرفته تا مسدود شدن حسابها و قطع حقوق و ..❗😃
      • لالایی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        کی میاد این حرفا را بزنه؟پشتش به حمایت آمریکا گرمه
      • بادموافق IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        اسرائیل = شیطان آخه کی دلش میاد ابن همه انسان بکشه برای این دنیای بی ارزش؟
      • شباب اهل الجنه IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        جنون یک دیوانه
      • کیان ایرانی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        پایان عمر سیاسی نتانیاهو و پایان زندگی از این دنیاست، سرنگونی اش حتمی است
      • نیلوفر خدابخشی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        نتانیاهو و عطش خون !
      • صوراسرافیل IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        همه اینایی که گفتی درسته غیر از نتیجه‌گیری.
      • نوشه صوفیانی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        حماس اسرائیل را نمی شناخت ؟ مثل این می مونه که یک گرگ وحشی را زخمی کنی هر نتیجه ای که حاصل بشه ارزش این همه کشته و معلول و آواره و ویرانی را داشت ؟!
      • یساولی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        25 0
        ای کاش حماس که از خوی درنده اسرائیل آگاه بود بی حساب و کتاب کار را شروع نمی کرد.
      • مزد ترس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        خداوند فراموش نمیکند
      • گیدئون لوی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        تمام مردم دنیا از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند اما از مردم اوکراین هیچکس حمایت نمی کند.
      • شمیم یار IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        نتانیاهو. قصاب منطقه
      • زببا سرمدیان نیاسر کاشان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        «مشکلات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تازه آغاز شده است. امروز او احتمالاً منفورترین مرد اسراییل است.»
      • فریبا مومنی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        در وصف نتانیاهو می توان گفت/«در چهره این مرد؛ شمر، خولی، سنان، عمربن‌سعد، یزید و ابن‌زیاد نهفته است. بدون شک یکی از منفورترین نامهای تاریخ "بنیامین نتانیاهو" خواهد بود.»
      • خود نگار IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        رقابت سنگینی بین هیتلر نتانیاهو جهت کسب مقام سفاکی برقرار است..»
      • سودابه مردانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        این لوسیفر یا نتانیاهو منفورترین مرد روی زمین است.»
      • برکه IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        ببینین پیش بینی های آخر الزمانی شیعه درست درمیاد یا یهود
      • نازنین محمدی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        9 0
        دادگاه از خود نیروی پلیسی ندارد. در عوض، برای دستگیری افرادی که در احکام قضایی نام برده شده‌اند، به ۱۲۴ عضو خود متکی است ...چه مسخره است.....این دادگاه الکی...
      • الف لام میم IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        7 0
        محکومیت رژیم صهیونیستی در غزه یعنی توبیخ اخلاقی و درج در پرونده. تمامخاک بر سر سازمان ملل ....
      • شجاع الدین خبازیان از کاشان IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        7 0
        دانش‌آموزان دبیرستانیِ بوستون در پاسخ به سرکوب دانشجویان توسط پلیس، کلاس‌های درس را ترک کردند و در حمایت از تظاهرات دانشجویان علیه صهیونیست‌ها به خیابان آمدند. مرگت باد صهیونیسم بی شرف بی دین یاغی خون ریز
      • شالیزار IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        7 0
        نه به همچین چیزی قانع نیستیم تا اونور دنیا تعقیب میشن و اعدامشون می کنیم. 10000 برابر اون چیزی سر سران آلمان نازی اومد سرشون میاریم تا درس عبرتی بشه برای بقیه.
      • زاگرس سربلند IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        7 0
        زودتری دست به‌ کار بشید
      • دادوبیداد IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        7 0
        در پاسخ به ابوالفتح خان.برای محاکمه آنها، ابتدا باید دستور اعزام سپاه و بسیج به غزه صادر شده و پس از شکست رژیم صهیونیستی و آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا را در یک دادگاه اسلامی محاکمه و سپس اعدام کرد.به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست. فقط حضور مستقیم سپاه و بسیج در غزه تا نابود
      • برنا جوادی نیا ابهر IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        5 0
        این دفعه عکس واسپاری شده در مهر جای حرف نداشت....خوب عکسی است ان شااالله همه شون درک واصل شوند. آمین یا رب العالمین
    • چرخ و فلک IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      دادگاه لاهه تا زمانیکه آمریکا از اسرائیل دفاع میکنه هیچکاری نمیتواند بکند تنها راه همان مقاومت ومبارزه علیه صهیونیست‌ها ست باید مردم از رفح پخش بشن داخل غزه یکجا نباشن تا نیروهای مقاومت با خیالی آسوده پدر اسرائیل در بیارن
      • رضوی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        18 0
        تصمیمات دادگاه لاهه بیانگر گستردگی خطر نسل‌کشی فلسطینیان است
      • یک مادر IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        دادگاه لاهه احکامش الزام آور نیست و تشریفاتی است و قابلیت اجرایی نداره ..
      • لارستان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        اما احکام دادگاه خدا در آن دنیا رو مجبوری بپذیری
      • کاظم آقامون IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        این دادگاه فعلا درباره وقوع یا عدم وقوع نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تصمیم نمی‌گیرد بلکه احتمال انجام آن را بررسی می‌کند.
      • کیوان IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        رأی دادگاه لاهه لازم‌الاجرا است، اما این نهاد ابزاری برای اجرای آن ندارد و این کار را به دیگر نهاد‌های بین‌المللی مثل شورای امنیت سازمان ملل واگذار می‌کند.
      • گمرک IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        حکم احتمالی دادگاه لاهه برای بازداشت سران صهیونیسم به علت جنایت‌های جنگی در غزه، تحولی اساسی در واکنش جهانی به جنایت‌های اسراییل ایجاد خواهد کرد.
      • شاه گوش IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        * ( امن یجیب المضطر اذا دعا و یکشف السوء ) خدایا مکر دشمنان را به خودشان باز گردان . دست غیب خدا را انتظاریم .....
      • متخصص مغز IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
        6 0
        جنایت صهیونیست‌ها درغزه آن گوه است که حتی وسیله ای نیست که بشه پیکر پسربچه رو از بین آوارها بیرون کشید وای وای وای بر انسان و اعمال آن خدا رحم کن مسلمان و یهود را جدا کن عذاب را برای یهود بی دین بفرست آمین
    • جیلاردی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      درود برسران انسان آفریقای جنوبی این اقدام را باید سران عرب که دلارهای نفتی ارتزاق می‌کنند انجام میدادندبامید پیروزی فلسطین
      • زوبین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        17 0
        دم آفریقای جنوبی گرم ، بین اینهمه کشور مسلمان یک نفر بلد نبود چنین شکایتی مطرح کنه ؟ شایدم برخی کشورها نظیر عربستان دلشون نمیاد علیه رفیق خودشون اسرائیل شکایتی کنن
      • دوان دوان IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        مهمترین نکته این است عاقبت ظلم پایدار نمی ماند
      • طبرستان IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        19 3
        درود بر آفریقای جنوبی... تاریخ این اقدام اخلاقی انسانی، خداپسندانه و شجاعانه آفریقای جنوبی را فراموش نخواهد کرد .
      • روجا مهتریان از سنندج IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        این اقدام بشر دوستانه و انسانی و متهورانه آفریقای جنوبی شایسته تقدیر است روح نلسون ماندلا شاد باد. از کشور نلسون ماندلا غیر از لین انتظاری نمی رود.
      • طاهر حبیب زاده IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        وقتی به ازادگی کشورهایی مثل افریقای جنوبی و بعضی از کشورهای غربی و امریکای لاتین نگاه میکنم احساس میکنم تو قیامت همینا یک قدم از ما مسلمونا جلو ترن
      • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        بره پیش ترامپ
    • حیدریان IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      ان شاءالله برا نابودی اسرائیل به عشق رهبرمان و به عشق وطن مان پر شعور پای صندوق های رای. به امر رهبرمان و به عشق وطن مان ایران. چون پیشرفت امنیت و عزت و اقتدار و غرور ملی مان به آن گره خورده.تشکر
      • دشت مرغاب IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        از تدابیر موقت دیوان دادگستری بین‌المللی استقبال می‌کنیم و آن را پیروزی بشریت و حاکمیت قانون می‌دانیم. اتخاذ این تدابیر با رای موافق اکثریت بیانگر گستردگی خطر نسل‌کشی فلسطینیان است.
    • خاص IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      اسرائیل دادگاه بین المللی لاهه را هیچی حساب نمی کنه این دیگه از شگفتانه های روزگاره مرگ مرگ بر اسرائیل کودکش
      • طبرستان IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        17 0
        خیلی جالبه بعد از ۷۵ل نسل‌کشی و جنایت تازه از اسرائیل توضیح می‌خواهند عجب دنیای ننگینی
      • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        سپرسازی محکومه
      • یک جانباز از تهرانپارس IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        کی باشی که بپذیری یا نپذیری تو و اربابات انگلیس و فرانسه و آمریکا دیگه با موشک‌های برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نفسای آخرتونه
      • بیابان لوت IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        گویا اسرائیل نه تنها تنبیه نشده بلکه هار تر هم شده
      • بی بی دل IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        وقتی 300 تا میزنیم همه رو دفاع میکنه و یکی میزنه صاف میخوره وسط پدافند اصفهان و سامانه اس 300 رو ناکار میکنه بایدم پرروتر بشه
      • یسرا صالحی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        ما نمیدانیم حرف سخنگوی اسقاطیل را قبول کنیم که به خاطر شدت ایران تصمیم بر کاهش تنش گرفتند یا حرف مزدوران بی جیره مواجب را که در شب حمله از ترس در پناهگاهها بودند.
    • هستی جلالیان IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      اسرائیل قاصب وآدم کش است ،در قرآن آیاتی در مورد ظلم اسرائیل در بیت‌المقدس اشاره شده است
      • خرامان خرابات IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        مردم دنیا را نگاه کن بعد حمله قهرمانانه و حتی محور مقاومت هم آمدن در میدان و پشت صحنه حملات اسرائیل هم آمریکا هست .
    • عذاب IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 4
      اگر رژیم سفاک صهیونیستی گردن ننهاد -که نمی‌گذارد- چی؟ عصر، عصر زور است.
      • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        یه حکم بی ارزش.حتی نگفته که باید آتش بس بشه
      • زارعین IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        انگاه که وجدان ها از بین رفت فقط باید به خدا پناه برد
      • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        نپذیریم بخورد میدن
      • میابی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        سازمان ملل فقط بیانیه میده و محکوم میکنه مثل بوسنی و جنگ های قاره آفریقا و...
    • عرفان مسجدی از سبزوار IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      فریب پشت فریب دادگاه بی دادگاه امروز اسراییل رفح و دالان مرزی را گرفت......
    • غربال IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      لاهه چیه؟ قانون کدامه؟؟ دنیا جنگلی حیوانیست به سرکردگی آمریکای بی اصل ونسب که انتقام حرامزادگیشو داره ازدنیامیگیره وبشریت اسیر چنگال دیو گرسنه ایست که فقط بامکیدن خون انسانهای سراسرکره ی زمین سیراب میشود ، خاک برسر بشریتی که آمریکای مرموز را آرمانشهر دمکراسی میداند هزارافسوس
    • فراز IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      لعنت خدا بر قوم الظالمین
    • قباد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      به نظرم این آغاز بد بیاری اسرائیل در دیوان لاهه است. باید ادب شوند قاتلان روی زمین
      • لیورپول IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        اجازه بده در این زمینه مردم فلسطین اظهار نظر کنن، شما نه جای اونا هستی که شرایط‌شون رو ذرک کنی نه اجازه داری به جای اونا تصمیم بگیری، فقط اگر انسان هستی اگه کمک خواستن می‌تونی کمکشون کنی
    • قباد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      خاک بر سرتون بیشرفا-اسراییل باید از روی زمین محو بشه
      • پسندیده IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        دادگاه لاهه می گوید اسراییل باید بیشتر نسل کشی کند تارای بدیم حیف نان. به لاهه
    • ثریا زالی از کوهرنگ IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      شانس اوردیم که رای به دستگیری و اعدام سران حماس و کشتار مابقی مردم غزه ندادند .
    • صرافی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      26 0
      این کمک میکنه همه بدونن که دنیا در سلطه چه شبکه کثیفی قرار داره و کتمان جنایت و ترس از اتهام یهودستیزی رو ببینند و حجم دروغهایی که همه و حتی خیلی از مسلمانان آنها را راست می پندارند ...
    • ضمیری IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      19 0
      یه تعداد باید باید یه تعداد هم اگر و اما این قضات هم به بدبختی خودشون جلو اسراییل حکم دادند
    • سوری IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      نفوذ صهیونیسم همه جا هست
    • خان دایی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      چه توقعی دارید از این مجتمع مثلا حقوق بشری بین المللی؟؟! چاقو دسته خودشو نمی بره.حالا کافیه ی نفر تو ایران به هر دلیلی مشکوک بمیره.سریعا به نقض حقوق بشر و کشتارجمعی و نسل کشی محکوم میکنند...
    • سیبری IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      یک نگاه به افاضات تحلیلگران درمورد این دادگاه بنداز. دیروز همشون صحبت از چه کنیم و چه خواهیم کرد داشتن. صحبت از اهمیت لاهه حالا همشون خفه خون گرفتن. اینجور مواقع آدم عالم از احمق جدا می شه.
    • یاراحمدی از اراک IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      17 0
      دادگاه لاهه خیمه شب بازی آمریکا و انگلیس است.
      • رادان IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        10 0
        آمریکا بیا زیر چتر نظام بین المللی و دست از خودسری بردار عصر استکبار و خودسری به سر رسیده است و اگر بخواهی ادامه دهی منزوی و تنها می شوی و آمریکا را به باد فنا می دهی
      • پوریت پورعلی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        مرگ بر امریکا اسراییل انگلیس اردن عربستان فرانسه
      • یوسف IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        وای بر اونایی که مسلمان هستند ولی از این حیوان خونخوار حمایت میکنند
      • برزان IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        15 0
        حالا ارای دادگاه لاهه معتبر هست؟
      • جبار سینگ IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        زمانی که انگلیس استعمارگر به درخواست روتشیلدها اسرائیل رو به وجود آورد فکر اینجاهاشم کرده بود طبیعیه این چیزها
    • یونس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      این هم حکم مجامع بین المللی
      • اسب سوار IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        به آتش بس اشاره نکرده چون میخوان جنگ رو تشدید کنن
      • محمدحسین IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        دادگاه درباره اینکه در جنگ اسرائیل در غزه ، نسل کشی روی داده است یا نه، حکمی صادر نکرد. این مهمترین موضوعی بود که آفریقای جنوبی در شکایت خود درخواست کرده بود. با این حال دادگاه حق فلسطینی ها در غزه برای حمایت در برابر اقدامات نسل کشی را اعلام کرد.
      • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        متن حکم کجاست ؟؟؟؟؟
      • مرادی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        رای دادگاه لاهه برای اقلیت غیر منتظره بود، اسراییل محکوم نشد که
      • طبرستان IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        20 0
        پس چرا دولتمردان صهیون و آمریکا از این رای عصبانی شدن؟؟؟
    • باقری IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      الحمدالله ، ان شاءالله کشتار مردم بی دفاع متوقف بشه مردم آزاده چند ماه عزادار هستند کشتن مردم بی گناه ، همه جای دنیا مذموم هست.
    • لارستان IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      شاید بهتر باشه خیلی از کشورها به نشان بی اعتباری و عدم توانایی در بیطرفی و اجرای عدالت این دادگاه از عضویتش خارج بشن.
    • انار شوشا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      لطفا یکی خلاصه مطلب را بگه چی بود؟!ممنونم
    • تندباد ایران IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      دمش گرم اردوغان که تجارت و اقتصاد و رابطه اش را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.....
    • نعمتی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      خاندان یهود در دنیا جمع کردنشان کار این ها نیست...همه جا نفوذ دارند امروز و فردا همین حماس را محکوم می کنند و ایران را عامل این کشتار معرفی می کنند. تمام
    • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      یه اتش بس وشروع تحقیقات درباره عاملان وازادی کودکان اسیربدون به خطرافتادن جان مردم ازدوطرف
    • ناظمی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      همین!! اتخاذ کنه ؟
      • عقاب مغان IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        16 0
        دلت به همین حرف ها خوش باشه.بشین تا صبح دولتت بدمد
    • مقصودی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      از قدیم گفتن "زَر بر سر پولاد نهی نرم شود"!!! حالا فکر کن مثلا ایران، سوریه یا کوبا این کارو کرده بودن 24 ساعته شدید ترین رأی رو براشون صادر میکردن!! البته خوبیش اینه که دیگه دم خروس زده بیرون و کسی ادعای دموکراسی اینا نمیتونه بکنه!
    • مانا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      سر مردم غزه بی کلاه ماند .بدون آزادی هزاران اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی دادگاه از غزه خواسته همه گروگان هارو سریعا آزاد کنه.رژیم صهیونیستی رو جنایتکار جنگی اعلام نکرد.رای دادگاه خوب نبود و اسرائیل تا حدودی برنده شد.آمریکا به خاطر دادن بمب و چیزهای دیگه محکوم نشد.دادگاه کشکی بود.کشتی های هلندی
      • کمان IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        انچه در غزه داره اتفاق می افتد، برای بشریت شرم آور است. نهادهای بین المللی صرفا مرد بیانیه ها ی روزهای ارام هستند. هر کشوری که به خود و مردم خود اتکا نداشته باشد، هیچ امنیت پایداری نخواهد داشت.
      • مزار شریف IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        چه فایده ؟ افکار عمومی چند ماه دیگر فراموش می کند و خانواده های داغدار و آواره می مانند تنها.
    • مانا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      کشتی های هلندی جز ائتلاف آمریکایی در حمله به انصارالله یمن هستن.اینجوری نمیشه.حق گرفتنی است و نه دادنی.ظلم بر مردم کرانه باختری چی میشه؟
      • جمال قهرودی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        تو از آمریکا چی میگی؟ خیلی دوست داری از جیبت هزینه بده. خیلی هم خوبه. اون سر دنیا نشستی میگی لنگش کن!
    • کردان IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      دم آفریقای جنوبی که بدون شعار و تظاهر بازی- کار عاقلانه ای کردند و به دیوان کیفری لاهه علیه کشتار غیر نظامیان شکایت کردند ؛گرم.
    • کیوانی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      درسته که آفریقای جنوبی سایت کرد ولی دادگاه حکم به آزادی سریع گروگان های صهیونیست صادر کرد .فلسطین اگه این کارو بکنه صهیونیست ها بیشتر با غزه ضربه وارد میکنن.این دادگاه بدون آزادی هزاران اسیر فلسطینی در بند صهیونیست ها رای به آزادی اسرای نظامی اسرائیل رو داد تا خیال نتانیاهو از فشار داخلی کم بشه.حکم
    • کیوانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      حکم منصفانه نبود و به نفع اسرائیل حکم داد.فقط زور.حق گرفتنی است نه دادنی.کشتی های هلندی جزو ائتلاف آمریکا در حمله به یمن هستن
    • کلانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      دادگاه واقعا خسته نباشه
    • محمد جوادی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      معنی رای دادگاه این هست که اسرائیل تا میتونی در این یک ماه کشتار کن بعد دست نگهدار تا ما دلیلی برای اعلام کشتار جمعی نداشته باشیم
    • گرداب IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      فقط ادعا به سازمانهایی که تخت سلطه استکبارند هم امیدی نیست اسقاطیل 25 هزار نفر را کشته 80 درصد منازل مردم را تخریب و بیمارستانها را از کار انداخته دادگاه چولمن بجای برخورد فقط در کلام سفارش پرهیز از کشتار جکعی داده مسخره تر هم داریم مگه میشه مگه داریم این نوع چشم پوشی بر جنایت
      • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        نظر شما درباره کشتار غیر نظامی ها و بمباران شهرهای اوکراین توسط روسیه چیه؟
      • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        مادر کشور اسلامی زندگی میکنن وظیفه اخلاقی انسانی ما ایجاب میکنه به فکر دفاع از مظلومیت مسلمانان باشیم
      • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        18 0
        بنظرم یه حکمی هم برای بازداشت بایدن بدهند آرامش به سرعت جای خود را پیدا می کند
      • کیوان مفرد زاده IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        شما قیافه این اجنبی را مشاهده کنید ظالم بودنش مشخص است ،،، تا بحال هیچ کس اینقدر ادم بی گناه و کودکان را نکشته که این بی وجدان این کار را کرد
    • ظاهر IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      رای دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی صادر شد... سه بار از روی کتاب چه کسی مرا صدا زد بنویسند و بیاورند.
    • طاری IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      قاضی صهیونیست یعنی این. قاضی تا بخواد در آینده به نتیجه برسه که اسرائیل نسل کشی کرده یا نه دیگه از غزه چیزی نمی مونه.
      • تینا پاکروان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        قابل توجه کسانی که فکر می کنند جهان دارای قانون و سازمان ملل است موقع جنگ و کشت کشتار مردم به دست دولتهای غاصب هیچ کس کاری نمی کند و همه نظاره گر هستند و فقط این نیرو و اراده و قدرت کشورها و مردمانش است که حافظ جان و مال و ناموس مردمان آن کشور می باشد .
      • شیرفرهاد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        باید به هر نحوی و به قیمتی شده نسل کشی را به صهیونیست های اسراییلی بچشانیم تا خوب بفهمند که کشتن زن وبچه ها چه طمی میده!!!!
    • زامهران IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      یکیباید این خوک کݭیف نتانیاهو رابه بدرک بفرستتد تا تمام مسلمانان از شرش راحت شوند فقط یک فدایی لازم است هرچه زودتر
    • رضای فر IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      "هم زمان با قرائت حکم دادگاه لاهه صدها تن از حامیان فلسطینی‌ در مقابل دادگاه گرد آمدند.
    • ذوالفقار IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      رای دادگاه همون یک ساعت بعداز بیان شکایت ودفاعیات طرفین صادر شد،،که همون باخاک یکسان شدن اسرائیل بود :-) نمیدونم چه اصراری دارید حقیقت رو کتمان کنید؟!؟
    • دنا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      شکایت باید از طریق قیم فلسطین یعنی انگلیس تنظیم شود شکایت فاقد وجاهت قانونی و مردود است در صورت عدم شکایت انگلیس جنگ تا روز آخر معتبر است در خصوص جنایت جنگی با توجه به ورود کماندوها به جنگ و عدم بمباران هوایی استماع نمیگردد
    • وحید اسفراین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      قضاوبلای مردمان ودولت کشورآفریقای جنوبی بخوره توملاج سردولت مردان خائن وبی غیرت کشورهای گاوشیرده وامارات وترکیه خائن دورو ومنافق
    • مسعود دیپلمات IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      حکم دیوان بین‌المللی لاهه را به مقاومت فلسطین تبریک می گویم: ذَلِكَ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ --- لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ المومنین بِالْحَقِّ--- لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْاقصی إِنْ شَاءَ اللَّهُ آمِنِينَ
      • خوش رو ار دهاقان IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        آرزو می کنم خدا صهیونیست‌ها را به سرنوشت همان قومی دچار کند که مرغ های آسمان با سنگ ریزه همه شان را هلاک کردند و آن قوم دسته جمعی نابود شدند.
    • پورسینا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      این حکم بود خدا شاهده وقتی داشتم این حکم را می‌خواندم داشت خوابم می‌برد چی دارند میگن
    • ضارب IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      سران آمریکا ، انگلیس و آلمان هم به دلیل حمایت از نسل کشی باید محاکمه شوند.
      • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        16 0
        ای وطن ، من چه قدر دوستت دارم مردمان باهوش و زیبایت را
    • صفرخانی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      20 1
      احسنت صهیونیست پژوه باید طی پروژه ای پویش اسناد جنایت نتانیاهو به زبان انگلیسی راه اندازی میشد و باران اسناد جنایت هوار میشد سر دادگاه بین المللی لاهه و چه خوب میشد پویش حقوق دانان جهان در حمایت از این اسناد و جنایتکار بودن نتانیاهو قرار می‌گرفت
    • زاهد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      سران آمریکا ، انگلیس و آلمان هم به دلیل حمایت از نسل کشی باید محاکمه شوند.
    • زاکانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      ساده‌لوحانه است که فکر بکنیم این دادگاه واقعا مستقل است و رای عادلانه خواهد داد...
    • دولت IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، از اینکه در رأی این دادگاه، اشاره‌ای به آتش‌بس نشده است، ابراز ناامیدی کرد
    • وانیل IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      به خدا قسم وقتی که این حکم را اون روز می‌خواندم داشت خوابم می‌برد این چه جور حکمی است
    • پرچم IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      قضات دادگاه زیر فشار امریکا و انگلیس. فرانسه . المان . هلند . و... به نحوی رای دادند که صهیونیست ها محکوم نشوند . حتی بمباران بیمارستان ها و کشتن کودکان و تخریب خانه ها را که توسط صهیونیست ها انجام شده را بعنوان جرم محکوم نکرد و خواستار بازداشت جنایتکاران نشد . البته شانس اوردیم با این همه بی ابرویی
    • شهرانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      می بینید که اثری از محکومیت قطعی نیست و به اسرائیل فقط انجام اقداماتی برای جلوگیری از نسل کشی توصیه شده . ضمنا رای این داداگاه هرچند قانونی است اما ضمانت اجرائی ندارد .
    • سمنان IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      خوب مطالعه اش کنید ببینید چه ظرفیت‌های داره ایا میشه در مجامع بین المللی و جاهای دیگه از این حکم علیه اسرائیل استفاده کرد تا جایی راهی باز کرد برای گرفتن حکم نسل کشی یا نه
      • قیامت IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        9 0
        اقوامی که جنایت های ضدبشری زیادی می کنند طبق سنت الهی خود به خود و بر. اثر بلایای مختلف نابود می شوند. صهیونیست ها هم از درون دچار. فروپاشی اخلاقی و اجتماعی شده اند و کارشان تمام است.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      به اميد صدور حكم
    • یاری IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      35 هزار نفرکشته شدن مدرکی بالاتراز اینم هست دادگاه هم طرف اسراییله متاسفانه
    • یک مادر IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      لطفا توهین نکنید اون هم بنده خدا بود خدا همه رفتگان رو غریق رحمت کنه
    • امین هاشمی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      فکر نمیکنن زودتر از اینها باید حرکت میکردن؟! بی تفاوتی و آسایش طلبی سران کشورهای منطقه باعث بی پروایی اسرائیل شده. حالا هم با شعار کاری پیش نمیره. باید با اهرمهای سیاسی و اقتصادی به این رژیم و حامیانش فشار بیارن، قبل از اینکه خیلی دیر بشه
    • ناظمی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      در پرونده ۸۴ صفحه‌ای آفریقای جنوبی آمده است که کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل و ایجاد آسیب‌های جدی روحی، روانی و جسمی جنبه «نسل کشی» دارد و مقامات اسرائیل قصد نسل کشی را ابراز کرده‌اند.اما فقط یک انشا بود و تصمیمی برای این جانیان نگرفتند. چرا؟
    • مسجدی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      حکم این دادگاه با استقبال فلسطینی ها روبه رو شد اما اسرائیل و نزدیک ترین هم پیمانانش از جمله امریکا را در تنگنا قرار داد
    • گلدسته IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      18 0
      کشتن زن و بچه بی دفاع مردم و خراب کردن خانه آنها و تحریم امداد رسانی و غذا رسانی بمردم غیر مسلح، جنایت و تجاوز است و فرقی نمیکند در اسراییل یا فلسطین باشد یا ایران و آمریکا.
    • ظاهر شاه IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      در حکم دادگاه لاهه هیچ اشاره ای به وضعیت گروگانها از دیدگاه کنوانسیون ژنو نشده است
    • طاهایی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      چرا اینقدر ساده اندیش هستید؟ این‌حکم‌خیال رژیم صهیونیستی را راحت کرد . حکم دادند که‌جنگ کنید فقط حواستان باشد رجز خوانی نکتید . به خاطر این حکم بی خطر که داده شد دیگر کسی هم‌نمی تواند بخاطر نسل کشی شکایت کند .
    • رحمتی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      هیچ حکمی مبنی بر کشتار اسرائیل در غزه صادر نشد بلکه به اسرائیل پیشنهاد شد که اسرائیل ملاحظه اهالی معمولی غزه را نماید
    • ذرات معرفت IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      دفاع جنبش فواحش از کودک کشان اسرائیلی قابل پیش بینی و از روز روشنتر بود
    • پور قربان IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      این شکایت نشان داد برا رسیدن به انسانیت و پیگیری حقوق انسان و اجرا دستورات اخلاقی و خداوند باید بدنبال ملتهای آزاده بود افریقای جنوبی مردمان آمریکای جنوبی و... نه حکام مفت خور عربی
    • زنده باد ایران IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      به این کاعدبازی ها دل خوش نکنید. ۸۰ سال هست هرجور بخاد میزنه و میکشه و ده ها قطعنامه شورای امنیت و ... علیه اون صادر شده ولی هیچ طور ککش نگزیده. این ها بازیه. گول نخورید.
    • زورو IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      خود طرح و پذیرش بررسی این لایحه ، پس از 75 سال جنایت اسرائیل، با پشتیبانی تام و تمام غرب ازآن و پاسخگونبودن و بلکه فراتر، مطالبه گر بودن این رژیم آپارتایدی وحشی، بی رحم، جنایتکار، غاصب، کودک کش و ... ، یک گام بزرگ به جلو است و این از دستاورده های هجوم هفت اکتبر بجای دریوزگی سران عرب و دولت بی هویت م
    • لام IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      باید این ملعون را در غزه به چوبه دار اویزان کنند
    • اکبری درقه از اردستان IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      صدام هم در زمان جنایت هاش کله ش داغ بود هیچ قانونی را قبول نداشت ولی آخرش توسط مردم خودش سقط شد...حالا بی بی هنوز گرم کشتاره مطمئنا عاقبت صدام در انتظارشه..عجله نکنید.
    • حسن روزه دار از کاشان IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      قابل توجه سلبریتیهای بی درده هنری. ورزشی. سیاسی که برای مردن یه گربه فرانسوی میرن پشت سفارت فرانسه شمع و گریه می‌کنند و غرب و اسرائیل را معد دمکراسی میپندارن ملاحظه کنند که تمام آنچه می‌پنداشتند همه آوار گردید روی سرشان که چرا گول عوامفریبان غربی صهیونیستی را خورده اند
    • نماساز IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      اگر نیروهای مقاومت تمرکزشان را بر حذف فیزیکی سران اسرائیل می‌گذاشتند نتیجه سریع تری داشت
      • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        جدی می فرمایید!!! :))))
    • نقاره IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      متحدان مقاومت جهت‌ کشاندن این وحشی پای میز محاکمه واجرای حکم که اعدام است پیگیری وهمکاری کنند
    • مسجدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      متاسفم برای افرادی که داخل کشور برای پول خودشون رو به این جماعت پست فطرت می فروشند
      • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        22 0
        الهی آمین!!
    • مرادی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      شما احکام دادگاه را قبول نکنی مسلمین یمن ولبنان وغزه و...خودمان به کله پوچ ات فرومیکنیم از قدیم گفته اند زور برار خداست موشک خرمشهر به کاخت فرود خواهد آمد
    • مادر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      دیوان بین‌المللی دادگستری با قرائت رأی در خصوص شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل از تل آویو خواست در جهت جلوگیری از تخریب غزه و بهبود وضع انسانی اقدام کند.
    • جاسم بندری IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه اسرائیل و آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت نتیانیاهو بسیاری از تحلیلگران سراسر جهان به صدور این حکم امیدوارند. حکم بازداشتی که صرفا به نتانیاهو ختم نمی‌شود بلکه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش را هم شامل خواهد شد که در صورت صدور زلزله بی سابقه‌ای را به وجود خواهد آورد.
    • صانعی از قم IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      اما مهم‌ترین تحولی که این روزها در سایه ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سطح جهان مشاهده می‌شود، خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکاست.و همه این حقایق نشان می‌دهد که جهان بعد از جنگ غزه دیگر مانند قبل از آن نیست و اسراییل دیگر آن «بت مقدس» نیست که هیچکس نتواند به آن آسیب برساند.
    • ثریا زالی از کوهرنگ IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      درپی اضطراب حکم جلب سران رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو فیل دستپاچه در مغازه چینی‌ فروشی» این قشنگه والله
    • قارون IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      «نتانیاهو از ابتدای جنگ تاکنون چندین بار درخواست به تعویق انداختن رسیدگی به دوسیه ای فساد مالی علیه خود را به دلیل مشغله خود به مدیریت جنگ کرده است» و خواهان برکناری نخست وزیر اسرائیل شده است.بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد در محکمه منطقه ای بیت المقدس شرقی محاکمه می‌شود.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      چرا در کشورهای دیگر بازخواست و محاکمه مقامات بلند پایه کشور امکانپذیر است و در کشور ما نه؟
    • فاطمه مستعلی دانشکده هنر تهران IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 2
      بعید میدونم اسرائیل تا ۲۵ سال آینده از بین بره شاید چند قرن رو با این روال حتما میبینه . حاکمیت قانون
    • عرفان مسجدی از سبزوار IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      ماموریت انجام شد !آبروی اسرائیل در تمام دنیا رفت، آبروی حقوق بشر آمریکا با برخورد وحشیانه با دانشجوها از بین رفت، حماس سرجاش موند و نابود نشد، عربستان شرط تاسیس کشور فلسطین رو گذاشت. نتانیاهو به فلاکت افتاد. هزاران اسرائیلی کشته و زخمی شدن ، فلسطینی ها هم از فردا نفری 6 تا بچه میارن و کشته های جنگ
    • عقاب مغان IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      اسرائیل: اوآ، آبرومون که رفت،الان چیکار کنیم ؟!یعنی نابود شدیم و از رو نقشه حذف شدیم؟! جواب در و همسایه رو چی بدیم آخه؟!!! ای وای مردیم هممون!!
    • غزاله پایمردی از کهک IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 2
      هنیه پیروز شد
      • هراز سرد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        درجنگ ،همه شکست میخورند بخصوص مردم
      • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        10 0
        جدی می فرمایید!!! :))))
      • دوان دوان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        بچی میگی تو؟السنوار به سیسی و اعراب می بالید نه به ایران
      • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        دمش گرم
      • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        10 0
        من فکر میکنم بهترین فرصته که برای ما بوجود اومده
      • آتوسا شیشه گران IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        شماچقد ساده این که فکرمیکنین اسرائیل دنبال اتش بسه این مذاکرات بیشترواسه افکار عمومیه که مردم فکر کنن حماس اتش بس رو نمی پذیره وتقصیررو بندازن گردنش اسرائیل تا کل غزه رو نگیره ول کن نیس
      • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        نه بابا جدی نگیرید اینها حتما برنامه دارند باز
      • میردار ریاحی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        در دیدار بلینکن با هرتزوک بلینکن عملا تعظیم کرد و علامت دست فراموسن نشون داد این بیشرفها نقشه های کثیفی دارن
    • احمدوند IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      خوبه. لطفا تحلیل بنویسید حال ممکن است درست یا نادرست باشد. از تکرار حرف های بیهوده که وقت دیگران برای خواندنش تلف می شود پرهیز کنید. نوشته هر انسانی دلیل بر شخصیت اوست.
    • علی افصحی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      اراده خدا بالاتر از همه اراده ها ست ان شاالله که آتش بس شود
      • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        چرا تو ترسیدی؟!
      • رضوی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        نترسید نلرزید در پویش حریفت منم شرکت کنید تااسراییل و امریکاازشما بترسند
    • عزیزخانی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      9 0
      خووووووب بسیار عالی الان دیگه میتونید او خبر پذیرش شکست سنگین اسرائیل برگردونید فقط باید منتظر بمونید رژیم صهیونیستی قبول میکنه یا نه که دوباره حذفش نکنید
    • هستی جلالیان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      18 0
      سه هفته پیش توافق در دمشق سوریه انجام شد. کجایید شما؟
      • جلاد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        ما مخالف آتش بس هستیم. اسرائیل داشت نابود میشد که چیشد؟
      • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        این جنگ حالا حالاها تموم نمیشه
      • جهرمی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        این جنگ تا انتخابات امریکا ادامه دارد
      • جهرمی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        14 0
        تا نابودی کامل اسراییل جهاد ادامه خواهد یافت. حالا ممکن است بعضی اوقات شکل جهتد جهاد علمی یا اقتصادی یا حتی فرهنگی باشد. ولی آنچه مهم است این است که جهاد ادامه پیدا خواهد کرد تا نابودی اسراییل غاصب.
      • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        11 0
        حماس طرح صلح را قبول کرد. چرا لال شدید؟
      • تیک تاک IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        13 0
        گفت هیچ دانی تو شنا کردن بگو! گفت نی ای پر خشاب ای دورگو/گفت کل عمرت ای صهیون فناست زانک اصلت غرق این گردابهاست/ محو می‌باید نه اینجا ماندنت.. وانِه این یوغ لعین از گردنت. / آب دریا گر شود اینبار مست.... گیرد او جان صهیون هرچه هست....
    • هراز سرد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      9 0
      رژیم نتانیاهو جنگ را به مقاومت مردمی منطقه باخت و مجبور است ارتش جنایت کارش را از غزه بیرون کند و باید اسناد مربوط به جنایت جنگی آنها که توسط خبرنگاران بین المللی گرفته شده به صورت مستند جمع آوری و در اختیار سازمان ملل قرار بگیرد و سازمان ملل هم زمینه محاکمه آنها را در دادگاه های کیفری بین المللی (ل
    • خاکریز IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      اسرائیل قبول نکرده و میخواد حمله کنه ! یعنی وضع هی داره برای وجهه اسرائیل در دنیا بدتر میشه ! الان همه دنیا میگن ببینید حماس آتش بس داد و صلح کرد ولی اسرائیل قبول نکرد که بره رفح بچه کشی و کودک کشی کنه اسرائیل دیگه به آخر راه رسیده، دنیا فهمید هیتلر زیاد هم اشتباه نمیکرد !
    • خوراسگان IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      17 0
      برنده واقعی ایران بود که حمله موشکی کرد و سیستم اسرائیل رو هارو تست کرد تا ضعف هارو برطرف کنه از طرفی جلوی لفاظی های اسرائیل که هر روز میگفت میخواهین به ایران حمله کنیم رو گرفت. آبروی اسرائیل رو هم تو دنیا رفت
    • خالدبن ولید IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      الان ما باید خوشحال باشیم که فلسطین با اسرائیل صلح کرد یا ناراحت؟!!! پس قراره کی اسرائیل رو نابود کنه؟!!!!
    • حمیرا ممتازی از شهر کرد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      اسراییل اکنون خوب می داند پایان این جنگ شروع تغییرات بزرگ است همچنین متوجه شده که حماس نابود شدنی نیست آخرین امیدش گرفتن امتیاز بیشتر است وگرنه مطمئنا راهی جز قبول آتش بس ندارد
    • خالدبن ولید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      تیتر نوشتارتان بسیار غلو انگیز است. هرچیزی حدی دارد.
    • خیاوی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      اين كارا چه دردي از مملكت رو دوا ميكنه؟
    • حسنی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      یهودیان از زمان موسی ع در این مناطق بوده اند فلسطینیان هم بوده اند هر دو گروه حق دارند و باید به تفاهم برسد آنها که خواستار نابودی اسراییل هستند به مردم فلسطین خیانت می کنند .
    • چوپان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      روی نقشه به وسعت اسرائیل و باریکی غزه نگاه کنید، همین نسبت در مورد بزرگی بلوک غرب در یک طرف و ایران در طرف مقابل صادق است، همین موضوع را به حجم اقتصاد و قدرت نظامی دو طرف تسری دهید . حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
    • چراغی در دور دست IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      یا الله. یا علی.یا زهرا. یا مهدی فاطمه. ان شالله که پایان زوزه های سگ های هار صهیونیستی نزدیک باشه
    • چشمان منتظر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      15 0
      ظاهراً ایران میخواد در پاسخ حمله کوادکوپتری به اصفهان موج دوم پاسخ رو انجام بده مگه اینکه اسراییل آتش بس کنه و کلا عقب نشینی کنه
    • دشت مرغاب IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      يادتون میاد تو لیبی جنگ داخلی اتفاق افتاد و دادگاه جنایت جنگی، حکم مصادره اموال و بازداشت قذافی رو صادر کرد و تحت تعقیب قرار گرفت و بعد توسط نیروهای انقلابی توی کانال آب پیداش شد و با ذلت و خواری سگ کشش کردن انشالله نتانياهو هم به عاقبت قذافی دچار میشه و اشغال رفح رو با خودش به گور سیاه میبره خداوند
    • آذربایجان دلاور IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      یه عده یهودی اسرائیلی و فرقه منافقین دارن روی کامنت هایی که ضد اسرائیل هست منفی میزنن الهی انگشتشون قطع شه وگرنه چرا یکی که اللهم عجل لولیک الفرج نوشته رو باید یه مسلمون منفی بزنه من یکبار آیه ای از قرآن رو نوشتم 20 نفر منفی زده بودن خب معلومه کار مسلمونا و ایرانی ها نیست
      • جعفربرمکی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
        12 0
        فلسطین پیروزی های چشمگیر و بزرگی بدست آورده است و دشمن پی در پی در حال شکست و عقب نشینی میباشد
    • ابوذر ایرجی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      یک چیز را خوب فهمیدم بعد از شش دهه که از عمرم گذشته هیچ چوب خدا وجود دارد هر قوم ظالمی وجود داشته باشد یعنی دارد با خدا مبارزه میکنند! چنان زمینشان میزند خدای منان که نتوانند دیگر بلند شوند دوباره.
    • ابابیل IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      10 0
      خدایا تو رو به قطره قطره خون کودکان معصوم و بی گناه و بی دفاع غزه قسم می دهم تو را که انتقامی از این حیوانات وحشی و فرزندان شیطان بگیر که تا به حال از هیچ قومی نگرفته ای
    • باد خزان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      کلمبیا روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با اسراییل غاصب را قطع کرده ، ولی کشورهای عربی و سران بی خاصیت عربی صف ارتباط با اسراییل قرآن گرفتند؟ جل الخالق ،
    • آران IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      10 0
      هزارتای اردوغان منافق فدای یه تار موی رئیس جمهور کلمبیا.انسانیت به مسلمان بودن نیست به انصاف و وجدانه
    • بردبارخان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      13 0
      دنیایی که در آن جنایتکاران در دادگاه جهانی محاکمه و مجازات شوند دیدنی است اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره///قیافه این چند نفر را در عکس بالا ببینید اینا ا کشتن ابایی ندارند.... لعنت بهشون
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      ارتش اسرائیل که اخلاقی ترین ارتش در جهان است، به جنایت های جنگی متهم می شود.
    • شیدا جلیلی دانشکده هنر تهران IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      بررسی افکار عمومی در اسراییل نشان می‌دهد که نتانیاهو توسط اکثریت مردم به عنوان مقصر اصلی شکست و غافلگیری از حماس شناخته می‌شود.
    • اسطوره IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      اسرائیل نه به هیچ کسی رحم نمی کند کلا هیچ قانونی ندارد .... جز اشغال گری ......
    • اسدالله علم IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      10 0
      در قرن 21 با این همه شبکه اجتماعی این کارها دیوانگی و جنون است و بشدت محکوم می شود ... یک کودک غیر نظامی چه گناهی دارد که مورد هدف قرار می گیرد؟؟؟ این در حالی است که حمایت از حقوق حیوانات در کشورهای غربی از حقوق این کودک بی گناه بیشتر است .....
    • گنج یاب IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      هرچقدر هم که دستو پا بزنند نابودند. اشتباه کردند و راه بازگشتی ندارند. اشتباه بعدیشان هم زدن کنسولگری ایران بود که پوشالی بودنشان را ثابت کرد. اشتباه در اشتباه یک بحث است و نفهمیدن و ادامه دادن در اشتباه بدتر از آن.
    • شبنم مبرهن از لاهیجان IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      گلوله های گند آهنین آمریکا تامین میکنه از موشک تا پوشک اسرائیل مال آمریکاست در اصل اسرائیل پیشرفته ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است بعد این بحث زرگری رو راه انداختن که الکی یعنی ما با هم نیستیم چون از تخریب هولناک وجه آمریکا در جهان وحشت کردن
    • شب بو IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      میشه سریع جنگ تمام بشه و از دست معروفی و افضات ایشان راحت شویم. آمین
    • گاندو IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      تحلیلگران رسانه‌های صهیونیست معتقدند رژیم صهیونیستی در جنگ شکست خورده زیرا چهار هدف خود از جمله «نابودی حماس، بازگرداندن اسرا، توقف شلیک موشک‌ها و بازگرداندن ساکنان شمال اراضی اشغالی به منازلشان» را محقق نکرده است.
    • ماهان پیشدادی تبریز IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      صهیونیست‌ها معتقدند نتانیاهو برای ماندن در قدرت و نجات دادن خودش از پرونده‌های جنایی که علیه وی وجود دارد، جنگ غزه را ادامه می‌دهد.
    • غلامعلی حلواساز IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      طی روزهای اخیر در تل آویو و قدس اعتراضات گسترده‌ای برگزار شد و صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و معامله تبادل اسرا با جنبش حماس شدند.
    • شمس العماره IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      جنگ غزه باعث شد تا رژیم صهیونیستی چهره واقعی خود را به عنوان یک جنایتکار جنگی به جهان نشان دهد و حتی در مقابل دیوان بین المللی دادگستری به خاطر نسل کشی در غزه محاکمه شود اما در مقابل، این جنگ و عملیات منحصربفرد طوفان الاقصی بر محبوبیت هرچه بیشتر حماس در جهان به ویژه برخی کشورهای اسلامی افزود.
    • شمس العماره IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      ادامه متن قبلی....مردم برخی کشورهای جهان طی دوره اخیر بارها با برگزاری تجمعات گسترده حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند.
    • دولت سرا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      جنگ غزه و کشتارها و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام داد باعث شد تا رژیم صهیونیستی حمایت‌های غرب را از دست بدهد و چهره واقعی خود را به تمام جهان نشان دهد. بسیاری از کشورهای غربی هر روز صحنه اعتراضات گسترده مردم در مخالفت با جنگ غزه هستند و از دولت‌هایشان می‌خواهند از رژیم صهیونیستی ح
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      16 0
      در میانه آینده تیره‌وتار برای رژیم صهیونیستی و کاهش حمایت کشورهای غربی از تل‌آویو، جایگاه فلسطین در جهان اما ارتقا و مسأله فلسطین بیش از پیش مورد توجه جهان قرار گرفته است.
    • اسب سوار IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      17 0
      فقط یک راه برای خروج از بحران وجود دارد: تغییر رژیم در اسرائیل که حقوق برابر را برای همه از رودخانه تا دریا به ارمغان می‌آورد و امکان بازگشت آوارگان فلسطینی را فراهم می‌کند. در غیر این صورت، چرخه خونریزی پایان نخواهد یافت.
    • لی لی پوت IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      اپارتاید کاری به دیگران ندارد در نسل کشی و کارش را همیشه انجام می‌داده و می دهد اما زوال و نابودی خودش را تسریع کرده با این کارهای اخیر
    • روح الله505 IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      شما نمی‌توانید حماس را شکست دهید، بنابراین ترجیح می‌دهید به دنبال کودکان بی گناه فلسطینی باشید. قاتلان کودکان! نتانیاهو! تو منفورترین شخص روی زمین هستی.»
    • عزراییل IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      8 0
      نتانیاهو گرچه نامش در هیچ فهرستی نیاید اما منفور است و نشان داده که می‌خواهد غزه را به یک گورستان دسته‌جمعی تبدیل و مردمش را قتل عام کند؛ در این راستا جلوی رسیدن آب، غذا و دارو مایحتاج اولیه زندگی به این منطقه را گرفته و بارها به بیمارستان‌ها، کلیساها، مسجدها، مدرسه‌ها و اردوگاه‌ها حمله کرده و هیچ ر
    • شیرین عسجدی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      11 0
      کاربران مسلمان شبکه‌های اجتماعی نتانیاهو را مصداق بارز آیه قرآنی می‌دانند که خداوند در آن فرموده است: «خدا از بنی اسراییل پیمان گرفت… ولی به خاطر پیمان‌شکنی (شان)، آنها را از رحمت خویش دور ساختیم؛ و دل‌های آنان را سخت و سنگین کردیم…
    • زهره پورمحمدی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      10 0
      امید باشد که روزی پایان این ظلم‌ها را ببینیم و این بیت حافظ را زمزمه کنیم: «دور فلکی یک سره بر مَنهَج عدل است؛ ‏خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل
    • نازنین محمدی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      10 0
      اسراییلی‌ها این روزها نتانیاهو را مسخره می‌کنند و گفته‌اند حاضرند او را «همین‌جوری» و کاملاً رایگان به حماس تحویل دهند. چنین وضعیتی برای یک چهره سیاسی، به خصوص در هنگامه جنگ بسیار سوال‌برانگیز است.
    • سودابه ازگلی تهران IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 0
      این قاب تصویر بالا چقدر جنایت و قتل و عام کردند خدای من کاش با هم منهدم و معدوم می شدند. آمین
    • الیگودرز سرسبز IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      8 0
      فرمانده کل سپاه در مراسم چهلم سردار زاهدی:/ما در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم، جبهه را وسیع می‌کنیم تا دشمن تجزیه شود. سرزمین‌های اسلامی باید میدان جهاد علیه مستکبران باشد چون ما دارای دشمن مشترک و سرنوشت‌ و آرمان مشترک هستیم. نمی‌توانیم جدای از هم زندگی کنیم.
    • تارزان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      8 0
      نباید مطالب مطروحه توسط رژیم صهیونیستی ملاک پیگیری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار بگیرد
    • گیلان سرسبز IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      8 0
      نظامیان رژیم اسرائیل بعد از اینکه سخنگوی آنها از آغاز حملات به رفح در جنوب غزه خبر داد، در تجمعی خواستار نابودی کامل این شهر شدند. رژیم اسرائیل به دلیل اقداماتش طی هفت ماه گذشته از کشتار گسترده گرفته تا تخریب تحت فشار افکار عمومی جهانی است.
    • هاجر امامی از قم IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      8 0
      سرباز پیشین ارتش اسرائیل:من هرگز فکر نمی‌کنم کسی قادر به تصور این حمام خون سادیستی باشد که اسرائیل آن را در غزه راه انداخته است.فکر نمی‌کردم کسی چنین ذهن بیماری داشته باشد و چیزی اینقدر وحشتناک را تصور کند چه برسد به این که آن را طراحی و اجرا کند.
    • وجیه الله گراور IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      8 0
      بهترین و سزاوارترین محاکمه برای سران رژیم صهیونیستی اخراج آنها از فلسطین اشغالیه و بقیه هم بالتبع
    • سربداران IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      11 0
      از آقای معروفی عزیز برای این یادداشت که نظرات مثبت و منفی و دیدگاه های متفاوت را جمع کرده بسیار ممنون هستم . اینجا معلوم می شود که در یک کشور چقدر عقاید و آرا با هم متفاوت است یاعلی
    • سربازِ فرمانده IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      7 0
      ما بسیجیان از دولت تفاصا داریم محاکمه سران رژیم صهیونیستی را در مجامع اسلامی به ویژه در کنفرانس سران اسلامی دنبال کند.
    • شورانگیز مهر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      11 0
      امروز فلسطین نه تنها مسئله جهان اسلام بلکه مساله اول دنیاست و افکار عمومی جهان و آزادی خواهان خواستار محاکمه سران این رژیم کودک کش‌هستند و این نشان می‌دهد مردم غزه در کانون توجهات قرار گرفتند.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      11 0
      آررررررررررررررههههههه ترسیده که در رفح هم داره همون جنایات رو تکرار میکنه اونها چند سال قبل یکی از ژنرالهاشون گفت بعد از ترور شهید فخری زاده گفت: ما میدونیم در مقابل ایران هیچ شانسی نداریم ولیکن نمی تونیم دست روی دست بگذاریم و تماشا کنیم بهمین دلیل هر جا و هرچقدر که بتونیم ضرر و ضربه می زنیم!!!