۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

قدمت تئاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است

 قدمت تئاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است

محلات- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:قدمت تئاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است و توانسته ارتباط تنگاتنگی با مردم برقرار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری عصر جمعه در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خیابانی شهرستان محلات اظهار کرد: تئاتر خیابانی قدمتی به اندازه تاریخ ایران اسلامی دارد و تاریخچه آن در کشور ما به تعزیه و نقالی و پرده‌خوانی برمی‌گردد که امروزه به یک عنصر حرکتی در کنار هنر تئاتر قرار گرفته و توانسته خود را به این جایگاه برساند.

وی ادامه داد: در کنار تشابهات تئاتر صحنه‌ای با تئاتر خیابانی موضوعاتی چون پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاسی جامعه که مردم با آن مواجه هستند باعث شده تئاتر خیابانی ارتباط خوبی با مردم پیدا کرده و چنانچه این ارتباط به صورت مداوم ادامه پیدا کند، قله‌های صعود به بهترین شکل طی خواهد شد.

نظری تصریح کرد: تئاتر خیابانی در انحصار محدودیت‌های پیچیده و دست و پاگیری که برای مردم آزردگی ایجاد می‌کند، نیست و خود را در دل مردم جای داده و ارتباط تنگاتنگی با مردم گرفته است.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه تئاتر خیابانی با اندیشه مردم به شکل مستقیم ارتباط برقرار کرده، توانسته این مسیر را به بهترین شکل طی کند.

نظری گفت: ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که می‌تواند در قالب تئاتر خیابانی به صحنه آمده و به مردم عرضه شود و آنچه که در یک ساعت تئاتر روی صحنه می‌آید، گاهی فراتر از چند هزار صفحه نوشته است.

کد خبر 6102601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha