۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

آغاز تولید نهال در فاز دوم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

آغاز تولید نهال در فاز دوم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: تولید نهال در سال ۱۴۰۳ در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز شده که نیاز به تامین اعتبار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با بیان این که تولید نهال در سال ۱۴۰۳ در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز شده که نیاز به تأمین اعتبار دارد، گفت: همزمان با کاشت و نگهداری از نهال‌های تولید شده در سال گذشته، تولید نهال در سال ۱۴۰۳ در استان‌های مختلف کشور شروع شده است.

وی افزود: کاشت نهال‌های تولیدی در سال گذشته تا خرداد ماه امسال در برخی از استان‌ها ادامه دارد و اطلاعات در حال جمع‌آوری و انتقال به سامانه ساتک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۷ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی در سال گذشته تولید شد و این عدد با احتساب نهال‌های تولیدی بخش خصوصی و صنایع به بیش از ۲۵۰ میلیون اصله می‌رسد.

احمدی با بیان این که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در قالب اوراق و اسناد سه ساله برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سوی دولت پرداخت شده است، تصریح کرد: هرچند این طرح با مشارکت مردم و بخش خصوصی و از طریق مسوولیت‌های اجتماعی پیش می‌رود، اما به حمایت‌های اعتباری دولت نیز نیاز است و ما بخشی از کار را امانی انجام می‌دهیم و مصالح را هم نقدی خریداری می‌کنیم.

وی درباره استان‌های پیشرو در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: همه استان‌ها در اجرای این طرح، خوب کار کرده‌اند و استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی در کاشت نهال پیشرو هستند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: در استان خوزستان، زراعت چوب موجب شده مردم مشارکت جدی‌تری در اجرای این طرح داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، انقلابی در حوزه تولید و کاشت درخت در کشور شکل گرفته است که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

کد خبر 6103403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha