۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵

چالش‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بررسی می‌شود

چالش‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بررسی می‌شود

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از برگزاری گردهمایی متخصصان و صاحبنظران و ارایه راهکار از سوی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای طرح کاشت یک میلیارد درخت، در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: از زمان آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت، تلاش‌های زیادی برای اجرایی شدن فرآیند این طرح انجام شده است و نهالستان‌هایی که می‌رفت به متروکه تبدیل شود به واسطه انجام این طرح، بازسازی و تجهیز شدند و اکنون این نهالستان‌ها در سراسر کشور توانستند بالاترین ظرفیت تولید نهال را داشته باشند.

وی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مسیر اجرایی شدن قطعاً با مشکلات، موانع و آسیب‌هایی رو به رو بوده و در همایشی که به زودی برای شناسایی آسیب‌های این طرح با حضور مدیران ستادی و استانی در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، موانع و مشکلات آن مورد مداقه و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مزایای زیادی را به همراه داشته است به گونه‌ای که پای مشارکت بسیاری از اقشار مختلف جامعه، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد را به میان کشانده و منابع طبیعی را تا حد زیادی به افکار عمومی معرفی کرده است.

نوبخت بر رفع چالش‌های پیش روی این طرح تاکید کرد و یادآور شد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سعی بر این بود تا از مشارکت و ظرفیت‌های حداکثری همه اقشار جامعه استفاده شود و در این راستا سازمان برای نظارت بر انجام طرح، از ظرفیت نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در تمامی استان‌ها استفاده می‌کند

کد خبر 6120264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ..... IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      اگه درخت میوه باشد بهتره