۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲

اصغر امیرنیا مطرح کرد؛

مردم و مسؤولین برای پدیدآورندگان کتاب احترام قائل شوند

مردم و مسؤولین برای پدیدآورندگان کتاب احترام قائل شوند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: مردم و مسؤولین وظیفه دارند برای پدیدآورندگان کتاب احترام قائل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین تجلیل از ایثارگران اهل قلم با حضور اصغرامیرنیا مشاور وزیر در امور ایثارگران، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رحیمی نسب مدیر کل دبیرخانه شورای مشاوران وزرا سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در کوشک کتاب سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

امیرنیا در این مراسم گفت: تعداد ایثارگران اهل قلم که به دفتر معرفی شدند، حدود ۹۰ ایثارگر است که از این تعداد ۱۵نفر از حوزه ستاد ۱۰نفر از حوزه سازمان‌ها و ۶۵ نفر از استان‌ها هستند. خوشبختانه از این تعداد ۱۷ نفر از اهل قلم خواهران هستند.

وی افزود: مایه خرسندی من است که در جمع مولفان و اهل قلم ایثارگر حضور دارم، در این جمع به انسان، احساس آرامش، آسایش، افتخار و سربلندی دست می‌دهد. وظیفه همه مسؤولین و مردم است که احترام خاصی برای پدید آورندگان کتاب و عرضه کنندگان قائل شوند.

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت ارشاد در ادامه سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند: شما اهل قلم با یک حرکت قلم می‌توانید به قدر آسمان‌ها و زمین برای خودتان حسنه ایجاد کنید، لذا این فرصت و نعمتی که خداوند به شما داده است را قدر بدانید. درجای دیگر نیز فرموده اند: نویسندگان باید ذهن‌ها را روشن کنند،تکلیف هدایت مردم یک تکلیف الهی است. هر کس که به سرنوشت این ملت و این کشور علاقه‌مند است باید در راه تقویت ایمان، تدین جوانان، پیوند جوانان با آرمان‌های اسلامی مجاهدت کند. معظم له چند توصیه داشتند؛ نویسندگان و گویندگان باید در نوشتن و گفتن خودشان رعایت تقوا و مصالح الهی و اسلامی و حفظ حقوق مردم را رعایت کنند. نویسندگان باید بدون رودربایستی، روشن بینی و بلند نظری همراه با عمق و شجاعت را دارا باشند و برای خوش آمد این و آن آثاری را به جا نگذارند چون باید در مقابل آن پاسخگو باشند.

وی گفت: الان مدیران و مسوولان نسبت به شما اهل قلم ایثارگر بزرگوار مسوولیت دارند چون حالا شما را شناختند و علاوه بر بها دادن به کار شما، نسبت به فراهم کردن زمینه، جهت تالیف و ترجمه کتب مورد نیاز جامعه کمک و مساعدت کنند و علاوه بر آن به سراغ افرادی که دارای استعدادهای بالفعل وبالقوه هستند و می‌توانند کتاب خلق کنند بروند و به شمایی که دارای این توانمندی هستید امکان پدید آوردن اثر جدید را فراهم کند. تجلیل از ایثارگران اهل قلم، اولین قدمی است که برای ایثارگران وزارت ارشاد برداشته شد، شاید این عمل به معنای تقدیر واقعی از معلومات شماها نباشد بلکه ارزش معلومات بالاتر از این است که به تقدیر ظاهری و زبانی و کتبی در بیاید. اما به هر حال این یک حرکت سمبولیک است و انعکاس آن تقدیریست که واقعاً در این نظام نسبت به علم، اندیشه، معلومات و علما وجود دارد.

امیرنیا افزود: رهبری بسیاری از نویسندگان را می‌شناسند و با کارهای آنها آشناهستند و حتی تقریظی هم به کتاب‌های آنها نوشته اند چون کتاب آنها موثر واقع شده و کار بسیار مفیدی بوده است که امیدوارم روزی معظم له به کتاب شما عزیزان هم تقریظی داشته باشند. البته باید عرض کنم این همه ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست چون برخی از مدیران یا سازمان‌ها کم لطفی کردند و اسامی نویسندگان ایثارگر را برای ما ارسال نکردند امیدواریم در سال آتی تمام اهل قلم ایثارگر را دور هم جمع کنیم و یک جشن مفصلی برای دوستان تدارک ببینیم.

کد خبر 6106962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha