۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۸

انتقاد لاپید از عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح

انتقاد لاپید از عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح

رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی گفت که انجام تبادل اسرا بهتر از عملیات نظامی در رفح است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در گفت‌وگو با رادیو این رژیم ضمن انتقاد از عملیات ارتش اسرائیل در رفح گفت که انجام تبادل و بازگرداندن اسرا مهم‌تر از عملیات نظامی در رفح است.

وی که یکی از منتقدین جدی سیاست های جنگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، نتانیاهو را مسئول اقدام دولت آمریکا مبنی بر تعلیق ارسال یک محموله تسلیحات به اسرائیل دانست و تاکید کرد که مدیریت شکست خورده کابینه اسرائیل باعث این اقدام آمریکا شده است.

دولت آمریکا گرچه اخیراً با شانتاژ تبلیغاتی تلاش کرد وانمود کند انتقال تسلیحات خود به رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد، اما برخی منابع در کنگره آمریکا می‌گویند که ایالات متحده در نظر دارد تا یک بسته جدید بیش از یک میلیارد دلاری اسلحه و مهمات را به اسرائیل بدهد.

وال استریت ژورنال نیز با تائید این خبر به نقل از مقاماتی در کاخ سفید گفته است که انتقال تسلیحات شامل ۵۰۰ میلیون دلار خودروهای تاکتیکی و ۶۰ میلیون دلار برای گلوله‌های خمپاره می‌شود.

کمک‌های آمریکا به اسرائیل در جنگ غزه با خشم جامعه آمریکایی روبرو شده است تا آنجا که طی چهار هفته گذشته دانشگاه‌های آمریکا به نشانه اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شاهد اعتراض‌هایی است که از نگاه ناظران، نمونه آن در دهه ۱۹۶۰ میلادی و اعتراض‌های دانشگاه‌های این کشور به جنگ ویتنام دیده شده‌بود.

این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه آمریکا به نسل‌کشی صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که دامنه آن برخی دیگر از کشورهای غربی استرالیا (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)، کانادا (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)، فرانسه (مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)، ایتالیا (دانشگاه ساپینزا)، انگلیس (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) و ... کشیده ‌شد.

کد خبر 6107052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha