۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۰

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان خبر داد؛

اختصاص ۲۵۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان

اختصاص ۲۵۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان

زاهدان_ مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: دو هزار و۵۷۰ تهیه قیر رایگان سال گذشته به شهرداریهای ۱۰شهر استان برای آسفالت معابر محلات مورد هدف باز آفرینی شهری اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری افزود: این میزان قیر به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب حواله به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه ریزی شده و شهرداری‌ها موظف اند سهمیه قیر را صرف معابر فاقد آسفالت کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان، تاکید کرد: در صورتی که شهرداری‌ها همت کرده و بتوانند به موقع آماده سازی معابر را برای انجام آسفالت انجام دهند، این اداره کل نیز قیر مورد نیاز را از شرکت بازآفرینی شهری ایران جذب و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

اکبری تصریح کرد: دریافت قیر از شرکت بازآفرینی شهری ایران براس آسفالت معابر خاکی مربوط به محلات ناکارآمد شهری توسط شهرداری‌ها مستلزم تصویب شهر مورد نظر در کمیسیون ماده پنج در استان است به این معنا که قیر در اختیار شهرداری‌هایی قرار می‌گیرد که شهر و محلات مورد نظر خود را در زمره تعهدات شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دهند و بتوانند مصوبه کمیسیون ماده پنج استان را دریافت کنند.

وی افزایش کیفیت زندگی و رشد سرمایه اجتماعی در محلات هدف را مهمترین دستاورد آسفالت معابر مضمحل و خاکی برشمرد و گفت: با همت شهرداران در سالجاری نیز می‌توانیم آمار خوبی را ثبت کنیم و کیفیت زندگی را در محلات ناکارآمد شهری ارتقا ببخشیم.

شایان ذکر است در حال حاضر، ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

کد خبر 6107997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha