۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۲

با بخشش اولیای دم؛

محکوم به قصاص در شهرستان باوی از چوبه‌دار رهایی یافت

محکوم به قصاص در شهرستان باوی از چوبه‌دار رهایی یافت

باوی- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اجرای پویش «به حرمت امام رضا و کریمه اهل بیت (ع) می‌بخشم» محکوم به قصاص در شهرستان باوی با بخشش اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: هفت سال پیش نزاعی بین دو نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات گذشته رخ می‌دهد که منجر به قتل یک نفر می‌شود و این حادثه موجب ایجاد خصومت و اختلافات گسترده بین دو عشیره از یک طایفه در منطقه شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اعضای شورای حل اختلاف باوی با همکاری ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان و ریش سفیدان منطقه برای حل و فصل اختلاف به وجود آمده فی‌مابین دو عشیره وساطت می‌کنند که تلاش آنان پس از هفت سال و برگزاری چندین جلسه به ثمر نشست.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: همزمان با دهه مبارک کرامت و در مراسمی با حضور سران عشایر، بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران شهرستان باوی، خانواده مقتول به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) از قصاص فرزند خود صرف نظر کردند و دو عشیره در این نشست به احترام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز با دوستی و برادری داشته باشند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: یکی از ابتکارات نوآورانه و اثرگذار برنامه‌های توسعه حل اختلاف کشور ایجاد و راه اندازی پویش‌ها به مناسبت‌های ملی - مذهبی در ترویج فرهنگ صلح و سازش و گسترش آن در بین مردم است که استان خوزستان در اجرا و بهره برداری از ظرفیت این پویش‌ها برای ایجاد مصالحه موفق بوده است.

کد خبر 6111061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha