۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

۶۱ درصد قرائت کنتور برق در مازندران هوشمند است

۶۱ درصد قرائت کنتور برق در مازندران هوشمند است

ساری- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: درحال حاضر ۶۱.۵ درصد کنتورهای برق مشترکان این شرکت به صورت هوشمند و مکانیزه قرائت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم حسینی کارنامی پیش از ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از واگذاری ۴۳ هزار و ۹۳۲ فقره انشعاب جدید برق به متقاضیان در سطح استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، ۲۷ هزار و ۱۸۶ فقره انشعاب خانگی، ۷ هزار و ۸۱۲ فقره انشعاب سایر مصارف، ۲ هزار و ۱۴۳ فقره انشعاب عمومی، ۱۱۸ فقره انشعاب صنعتی و ۶ هزار و ۶۷۳ فقره انشعاب کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۵ درصدی واگذاری انشعاب در مقایسه با سال ۱۴۰۱، افزود: همچنین در این سال ۵ هزار و ۹۹۳ فقره انشعاب افزایش آمپراژ انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه فروش انشعاب جدید در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹۶۹ میلیارد ریال و فروش انشعاب تبدیلی مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱.۵ درصد از کنتورهای برق مشترکین این شرکت به صورت مکانیزه قرائت می‌شود.

حسینی کارنامی قرائت مکانیزه کنتورها را شامل قرائت کنتورهای دیجیتالی با پروب و قرائت کنتورهای آنالوگ از طریق پردازشگر تصویری عنوان کرد و گفت: از مزایای این روش می‌توان به کاهش هزینه‌های قرائت، افزایش دقت قرائت، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و زمان و به روزرسانی اطلاعات مشترکین اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرو بودن توزیع برق مازندران در زمینه «خرید مودم از طریق سیستم ساتپ» در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: دفتر نظارت بر خدمات مشترکین این شرکت برای سال ۱۴۰۳ اهداف زیر را با محوریت اقداماتی چون پیگیری استقرار نرم افزار پاپیروس (بایگانی الکترونیک) در راستای حذف پرونده‌های فیزیکی ؛مکانیزاسیون‌سازی فرآیند نصب انشعاب و بازدید از محل با استفاده از نرم افزار اندروید؛ایجاد بستر مناسب جهت کاربردی سازی GIS در فرآیندهای خدمات مشترکین؛افزایش تعداد تبدیل آمپراژ از حدود شش هزار به ۱۰ هزار مورد در سال ۱۴۰۳ و افزایش ۱۰ درصدی قرائت مکانیزه پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6111768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha