۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

در شبکه‌های سیما؛

تلویزیون شهادت رییس جمهور را چگونه اعلام کرد؟/ وداع با خادم الرضا

تلویزیون شهادت رییس جمهور را چگونه اعلام کرد؟/ وداع با خادم الرضا

شبکه های مختلف تلویزیون امروز همزمان با بخش خبری ساعت هشت صبح، شهادت رییس جمهور و همراهان وی در سانحه بالگرد را به صورت رسمی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، از شب گذشته ۳۰ اردیبهشت همه شبکه های تلویزیونی اخبار و تحلیل ها را با محور سانحه بالگرد رییس جمهور و هیات همراه پوشش دادند. مجریان تلویزیون با لباس های تیره در بخش های خبری و تحلیلی ظاهر شدند با این حال تا از طریق منابع رسمی و اطلاع رسانی های عمومی، خبری اعلام نشد هیچ یک از مجریان و بخش های خبری، اظهار نظری درباره شهادت رییس جمهور نداشتند.

امروز صبح ۳۱ اردیبهشت نیز با کشف محل بالگرد، شبکه خبر، اخبار مرتبط را زیرنویس کرد. ساعت ۷:۲۰ دقیقه صبح خبرگزاری مهر و بعد از آن دیگر خبرگزاری ها شهادت رییس جمهور را به صورت رسمی اعلام کردند و شبکه های سراسری تلویزیون هم به تدریج با فضاسازی لازم به سمت اعلام خبر رفتند. در شبکه های سه و یک تصاویری از غبارروبی حرم مطهر امام رضا (ع) توسط آیت الله سیدابراهیم رییسی دیده می شد.

شبکه خبر در زیرنویس همچنان به سخنان رییس جمعیت هلال احمر ارجاع داد که با کشف محل بالگرد آثاری از زنده بودن سرنشینان پیدا نشده است و دقایقی مانده به خبر ساعت هشت آیاتی از کلام الله مجید را پخش کرد.

در خبر ساعت هشت صبح شبکه یک و شبکه خبر به صورت رسمی شهادت رییس جمهور و همراهان وی اعلام شد. در این بخش خبری که به صورت همزمان در شبکه های چهار و نسیم نیز بازتاب داشت، گوینده خبر اعلام کرد که «خادم الرضا و خادم جمهور ایران آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید».

با اعلام رسمی خبر ساعت هشت «انا لله و انا الیه راجعون» به صورت زیرنویس در شبکه های سیما منتشر شد.

شبکه پنج و شبکه چهار تا پایان بخش خبری ساعت ۸ صبح شبکه خبر را پوشش دادند. شبکه سه نیز در برنامه صبحگاهی به ارایه اطلاعاتی از زندگی و کارنامه سید ابراهیم رییسی پرداختند و شبکه های سیما با نوار مشکی در گوشه قاب تصاویر خود را تغییر دادند.

المیرا شریفی مقدم در شبکه دو این خبر را اعلام کرد، شریفی مقدم با پوشش چادر در برابر دوربین قرار گرفت و بعد از اعلام خبرها، مخاطب را به شنیدن آیاتی از قران کریم دعوت کرد.

شبکه دو که دکور و برنامه خود را در روز میلاد امام رضا (ع) به صحن حرم مطهر ایشان برده بود از دکورهایی در حرم مطهر و با تصویری از رییس جمهور مقابل دوربین رفت.

کد خبر 6112921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha