۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹

مهر از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

سنگ تمام آذربایجانی‌ها در تشییع پیکر شهدای خدمت/خلق حماسه‌ای دیگر

سنگ تمام آذربایجانی‌ها در تشییع پیکر شهدای خدمت/خلق حماسه‌ای دیگر

تبریز-مردم آذربایجان امروز با حضور باشکوه خود در تشییع شهدای خدمت حماسه‌ای‌ دیگر آفریدند و ثابت کردند همچنان به عنوان اولین‌ها در صحنه هستند و قدردان خدمتگزاران واقعی خود هستند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها؛ ۸ آمده می‌شوم، لباس‌های سیاه خود را می‌پوشم و مهیای رفتن می‌شوم.

مسیرم را به سمت میدان شهدای تبریز آغاز می‌کنم، تا ساعت ۹ خودم را برسانم.

از چندین متر مانده به محل تشییع پیکر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور مملو از مردم است، جمعیتی که خود را از دور و نزدیک از نقاط مختلف آذربایجان شرقی به تبریز رسانده‌اند تا با شهدای خود را بدرقه کنند.

امروز همه آمده‌اند، از کوچک و بزرگ و پیر و جوان. همه در مراسم حضور دارند.

ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه‌شنبه اول خرداد ماه؛ مراسم به صورت رسمی آغاز می‌شود. چشمان همه گریان است، برای شهادت مسئولین خود اشک می‌ریزند.

ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن کریم، وزیر کشور سخنرانی خود را آغاز می‌کند.

سنگ تمام آذربایجانی‌ها در تشییع پیکر شهدای خدمت/خلق حماسه‌ای دیگر

راه این شهیدان پر فروغ ادامه می‌یابد

احمد وحیدی اظهار می‌کند: امروز داغدار رئیس‌جمهور محبوب، مردمی، متواضع، با سلوک عرفانی و خدمت شبانه‌روزی، شجاعت و شهامت در فضای بین‌المللی هستیم که تراز مطلوب دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی را در منصه ظهور همگان قرار داد.

او ادامه می‌دهد: داغدار وزیر خارجه‌ای هستیم که در لحظات حساس مقاومت دیپلماسی فعال را از خود به جای گذاشت، امام جمعه محبوب که الگویی برای مردم بود و استاندار ولایی که در این مدت کوتاه در دل مردم جای گرفت و همه از ما بخاطر انتخاب ایشان تشکر می‌کردند.

او می‌افزاید: امروز همه ما داغدار این عزیزان هستیم، اما ملت پر افتخار ما نشان دادند از هر مصیبتی پلکانی برای افتخار آفرینی خواهند ساخت.

وحیدی خاطرنشان می‌کند: ما در این قضیه فرود بدی داشتیم اما فراز درخشانی خواهیم داشت به برکت الگوسازی که این رئیس‌جمهور عزیز ما داشتند

او اضافه می‌کند: امروز وحدت ملی، انسجام و تلاشی ملی بسوی آینده درخشان خواهیم داشت، به برکت ولایت فقیه و تسکینی که در پیام ایشان بود، از این اتفاقات تلخ عبور خواهیم کرد.

او می‌گوید: مردم آذربایجان قدردان و قدرشناس امام جمعه محبوب و استاندار پرتلاش خود هستند، عهد می‌بندیم که راه سید محرومان و این شهدا را ادامه خواهیم داد که همچون ستارگانی در آسمان پرفروغ خواهند درخشید.

وزیر کشور ادامه می‌دهد: همانند الگوسازی سردار سلیمانی، شهدای خدمت نیز الگویی برای حرکت و خدمت و دیپلماسی شجاعانه ساختند، چه کسی می‌تواند نطق جانانه رئیس جمهور در سازمان ملل در دفاع از فلسطین و غزه را فراموش کند؟

او اذعان می‌کند: اعلام عزای عمومی در دیگر کشورها نشانه اقتدار، دیپلماسی قدرتمند و افتخارآفرینی رئیس جمهور محبوب مان است.

او ادامه می‌دهد: رئیس جمهور شهید ما در همین ۲.۵ سال الگوآفرینی بزرگی کردند، این اتفاق اگر در هر جامعه‌ای و در هر ملتی اتفاق می‌افتاد بسیار بسیار آینده تاریکی داشتند ولی به برکت وجود ولایت فقیه و به برکت آرامشی که در پیام ایشان به همه منتقل شد، شما خواهید دید که به سادگی از این موضوعات عبور خواهیم کرد و این نعمت بزرگ ولایت است که در کشور ما حاکم است.

وحیدی یادآور می‌شود: ما دولتمردان با مردم و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم راه «سید محرومان» را دنبال کنیم، شهدای خدمت همچون ستارگانی در آسمان پر فروغ جمهوری اسلامی خواهند درخشید و ما هرگز در ادامه راه و مسیر آنها سستی نخواهیم کرد.

پس از سخنرانی وزیر کشور پیکر شهدا که از معراج شهدای تبریز به میدان شهدا منتقل شده‌اند بر روی کامیونی روز باز حمل می‌شوند تا در آغوش ملت آذربایجان بدرقه شوند.

مداح شروع به نوحه‌خوانی می‌کند و نوای "حسین حسین" سر می‌دهد.

باعبور کامیون شهدا از میان مردم عده‌ای فیلم می‌گیرند تا برای آخرین بار این را به یادگار بگذارند، عده‌ای گریه می‌کنند و تعدادی هم گل یا دستمالی را به سربازان روی کامیون می‌دهند تا به تابوت شهدا مزین شوند.

امروز ما عزاداریم، عزادار رئیس جمهور عزیزمان که ما را برای همیشه تنها گذاشت، عزادار امام جمعه تبریز که مانند پدری برای تمام مردم استان بود و عزادار استاندار جوان‌مان، با اینکه مدت کمی از انتصاب او گذشته بود اما محبت خود را بر دل تمام مردم این استان جا کرده بود.

سنگ تمام آذربایجانی‌ها در تشییع پیکر شهدای خدمت/خلق حماسه‌ای دیگر

پسر جوانی را می‌بینم که آرام آرام در گوشه‌ای اشک می‌ریزد به سوی او می‌روم؛ او می‌گوید: امروز همه مردم آذربایجان داغدار هستند، داغدار رئیس جمهور، حاج آقا آل هاشم و استاندارشان. ما عزاداریم، محبت‌ها و صمیمیت حاج آقا آل هاشم را هیچگاه نمی‌توانم فراموش کنم.

گریه امانش نمی‌دهد و نمی‌تواند صحبت بکند.

سوی دیگر مادری را می‌بینم که چارقد خود را بر سربازان می‌دهد تا تابوت شهدا را لمس کند، از او می‌پرسم مادرجان چرا چنین کاری می‌کنی؟ می‌گوید: مادر ما عزاداریم، چارقدم را دادم تا تابوت شهدا بزنند آنها شهیدند پیش خدا جایگاه ویژه‌ای دارند شاید ما را هم شفاعت کردند.

علاوه‌بر مردم استان، مردم دیگر استان‌ها و دیگر کشورها چون عراق هم حضور دارند و ارادت خود را به رئیس جمهور و همراهانشان نشان می‌دهند.

آنها دیگر بین ما نیستند، برا ما خبرنگاران که بیشتر از همه با این افراد انس گرفته بودیم هنوز هم نمی‌توانیم جای خالی شأن را باور کنیم.

جای خالی رئیس جمهور مان در صحن دولت، انگار همین دیروز بود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رفته بودیم.

جای خالی آیت الله آل هاشم که همواره هوای ما را داشتند، هرجا مشکلی بود به ایشان می‌گفتیم، جور دیگری با ایشان انس گرفته بودیم.

جای خالی استاندار جوان‌مان، که فقط ۴ ماه از انتصاب او گذشته بود اما چنان همه او را دوست داشتند، شخصیت و اخلاق او زبانزد همه ما بود؛ دلمان برای صلوات خاصه‌های امام رضا (ع) پیش از جلسات استانداری تنگ می‌شود.

ما هنوز داغدار سردار خرّمیم اما پس از این باید قاب عکس او را هم کنار سردار خرم ببینیم.

آنها از میان ما رفتند ولی هیچگاه فراموش‌شان نمی‌کنیم و راهشان را ادامه می‌دهیم.

یاد و نام‌شان گرامی و راهشان جاویدان باد.

کد خبر 6114576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha