۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۰

رزمایش هسته‌ای غیرراهبردی روسیه آغاز شد+ فیلم

رزمایش هسته‌ای غیرراهبردی روسیه آغاز شد+ فیلم

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آغاز رزمایش هسته‌ای غیرراهبردی این کشور خبر داده و به تشریح ابعاد و اهداف آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانه ای اعلام کرد: منطقه نظامی جنوب اولین مرحله از رزمایش شامل آموزش عملی به دست آوردن آمادگی و استفاده از سلاح‌ های هسته‌ ای غیرراهبردی را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، به عنوان بخشی از این مرحله، تاسیسات موشکی ناحیه نظامی جنوبی در حال تمرین آموزش‌ های رزمی برای دستیابی به مهمات ویژه سامانه موشکی عملیاتی و تاکتیکی اسکندر، تجهیز آنها به خودروهای پرتاب و پیشروی مخفیانه به سمت مواضع تعیین‌ شده هستند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: همزمان، نیروهای هوافضای روسیه تجهیز تسلیحات هواپیما به یگان‌ های رزمی ویژه از جمله موشک‌ های کینژال را تمرین می‌ کنند و پروازهایی را به مناطق تعیین‌ شده برای گشت‌ زنی انجام می‌ دهند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد که وزارت دفاع روسیه یکی از اهداف این رزمایش را حفظ آمادگی استفاده از سلاح‌ های هسته‌ ای غیرراهبردی برای تضمین حق حاکمیت مسکو اعلام می کند.

کد خبر 6115155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha