۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

استاندار لرستان مطرح کرد؛

آخرین خبرها از سد «معشوره»/ ‏‬ماده ۲۳ یک ماه دیگر ابلاغ می‌شود

آخرین خبرها از سد «معشوره»/ ‏‬ماده ۲۳ یک ماه دیگر ابلاغ می‌شود

کوهدشت- استاندار لرستان آخرین خبرها از وضعیت سد «معشوره» را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در بازدید از سد «معشوره»، اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم استان اجرای سد «معشوره» بود، مطالعات این پروژه خیلی قدیمی است؛ اما اجرای آن از سال ۹۴ - ۹۵ شروع شده است و در طول دولت گذشته حدود دو درصد پیشرفت داشت، الان حدود ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

تا یک ماه دیگر ماده ۲۳ سد ابلاغ می‌شود

وی عنوان کرد: در همین دو سال می‌توانست پیشرفت این سد به ۱۶ درصد هم برسد؛ اما یکی از مشکلات آن این است که موافقت‌نامه بین وزارت نیرو و سازمان برنامه هنوز نهایی نشده، البته بر اساس پیگیری‌هایی که خودم انجام داد، تا حدودی در حال انجام است، وزارت نیرو کارهای آن را انجام داده، روزهای پایانی تثبیت اسناد در حال انجام است و امیدواریم تا نهایت یک ماه آینده ماده ۲۳ سد هم ابلاغ شود.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سد «معشوره» یکی از سدهای مهم کشور به‌حساب می‌آید، بیان داشت: ظرفیت مخزن این سد بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب است، این حجم قابل‌توجهی است و سد بسیار مهم و اساسی در کشور محسوب می‌شود.

شفقت با تأکید بر اینکه هدف از اجرای این سد آبیاری اراضی کشاورزی، جلوگیری از سیلاب مناطق جنوب کشور و… است، افزود: سیلاب‌های گذشته خسارت سنگینی به کشور وارد کرده، منطقه آبریز این سد هم منطقه بسیار وسیعی است، در این راستا باید توجه کنیم که بهره‌برداری از این سد هم برای شهرهای پایین‌دست مانند کوهدشت، چگنی، معمولان و پلدختر مهم است و هم پشت سد نشینان بهره‌برداری بالایی از این سد خواهند داشت.

وی اقتصاد گردشگری، اقتصاد شیلاتی، افزایش رطوبت منطقه و… را از جمله این مزیت‌ها برشمرد و گفت: در اولین سفر رئیس‌جمهور به لرستان نیز این اجرای این سد در بین مصوبات سفر قرار گرفت و بر اساس گزارش‌ها جز تأکیدات مهم رئیس‌جمهور شهید ما بود و امیدواریم بتوانیم فرمان ایشان را اجرا و سرعت بیشتری برای اجرای این سد داشته باشیم.

استاندار لرستان، تأکید کرد: پیش‌بینی من این است که تا یک ماه آینده ماده ۲۳ سد را دریافت و وارد فاز اجرایی فعال‌تری شویم، اگر چه الان وزارت نیرو در حال کار است، هفت تا هشت‌درصدی که در این دولت پیشرفت داشته از محل منابع وزارت نیرو بوده است.

سرمایه گذاری ۳ هزار میلیاردی برای اجرای «معشوره»

شفقت، بیان داشت: امیدواریم با کمک وزیر نیرو و همچنین رئیس سازمان برنامه، اخذ ماده ۲۳ سد تسریع شود و کار اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به روستاهایی که در این منطقه به اجرای سد زیر آب می‌روند، افزود: تقاضای من از مردم این است که در این راستا حداکثر همکاری را داشته باشند؛ چون دولت به‌تنهایی نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد، همکاری و مشارکت مردم در جابه‌جایی به کار سرعت می‌بخشد.

استاندار لرستان، عنوان کرد: مردم اگر انتظار دارند که اتفاق بزرگ سه هزارمیلیاردی در منطقه صورت گیرد، درخواست ما این است که همکاری جدی داشته باشند، خود مردم پیشنهادت لازم را بدهند، پیش‌قدم شوند، چرا که مردم می‌توانند در آینده فعالیت اقتصادی مختلفی را در منطقه داشته باشند.

شفقت، ادامه داد: منابع طبیعی، بنیاد مسکن، محیط‌زیست و… نیز از همین‌الان باید پای‌کار بیایند و به وظایف خود عمل کنند، منتظر کاغذ رسمی استاندار نباشند، ارائه طرح و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: از طرف بنده نیز معاونت عمرانی وظیفه دارد که زمینه این هماهنگی بین دستگاهی و مشارکت مردم را فراهم کند.

کد خبر 6118842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      1 0
      معلومه این استاندار جدید جدی و پرتلاش هستند خدا حفظش کنه