۱۹ تیر ۱۳۸۷، ۱۲:۴۸

دیدار قالیباف با هنرمندان/

صندوق ویژه پیشکسوتان هنر تشکیل می‌شود

صندوق ویژه پیشکسوتان هنر تشکیل می‌شود

شهردار تهران شب گذشته در دیدار با هنرمندان پیشکسوت عرصه‌های مختلف در باغ موزه هنر از تشکیل صندوق ویژه پیشکسوتان هنر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم ابتدا قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتفاق‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر افتاده گفت: اهتمام شهردار تهران و پرداختن وی به مسائل فرهنگی و در اولویت قرار دادن مسائل فرهنگ و هنر در شهرداری نکته‌ای است که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت.

مجید سرسنگی در ادامه افزود: برگزاری چنین نشست‌های صمیمانه انگیزه بیشتری برای متولیان فرهنگی هنری و مدیریت شهر تهران فراهم می‌کند تا بهتر به وظایف خود عمل کنند و ما هم در این مسیر توفیقی نداریم مگر با لطف خدا و همراهی همه اساتید و هنرمندان کشور.

در ادامه این مراسم سیدجواد هاشمی مجری مراسم از ژاله علو خواست تفالی به دیوان حافظ بزند. علو هم پس از خواندن شعری از حافظ گفت: هنرمندان پیشکسوت جایی برای دور هم بودن می‌خواهند، برای اینکه کنار هم بنشینند و هر از گاهی یکدیگر را از نزدیک ببینند.

این هنرمند پیشکسوت در ادامه صحبت‌هایش افزود: حدود پنج سال پیش این کار عملی شد، اما متاسفانه با بروز برخی مشکلات این محل از دست رفت. این جمع دوباره نیازمند جایی است که تا وقتی زنده هستیم بتوانیم گاهی دور هم باشیم و در مکانی یکدیگر را از نزدیک ببینیم.

عزت‌الله انتظامی نیز در این ضیافت گفت: شهردار تهران با انجام اقدام‌های فرهنگی درخشان نشان داده عشق به فرهنگ دارد. ما هنرمندان وقتی پیر و از کار افتاده می‌شویم بعضا جایی نداریم و گاهی حقوق‌بگیرانی هستیم که گذران زندگی برایمان مشکل است. از شهردار تهران می‌خواهم اجازه دهد ما فهرستی از یکسری افراد تهیه کنیم تا ماهانه مبلغی برای آنان در نظر بگیرند.

این هنرمند پیشکسوت سینما ابراز امیدواری کرد با علاقه قالیباف به مقوله فرهنگ و هنر به این افراد توجه شود تا به دیگران مراجعه نکننند. در ادامه مراسم شاهین فرهت رئیس گروه موسیقی دانشگاه تهران نیز گفت: آثار90 درصد آهنگسازان ایران بعد از مرگشان از بین می‌رود و من می‌خواهم جایی در نظر بگیرند تا هنرمندان نسخه‌ای از آثار خود را در این مرکز حفظ کنند.

وی افزود: شهرداری در آغاز کار فرهنگی است و ما این را به خوبی حس و خدا را شکر می‌کنیم که شهردار ما فرهنگی است. محمد ورشوچی هم با بیان اینکه خدمات دکتر قالیباف را از زمان آمدنش به شهرداری فراموش نمی‌کند، از هنرمندان خواست به افتخار شهردار تهران دست بزنند.

در ادامه مجری برنامه قالیباف را یکی از 11 شهردار برتر دنیا معرفی کرد. شهردار تهران هم در ابتدای سخنان خود گفت: چندی پیش در جلسه‌ای در خانه هنرمندان با حضور برخی هنرمندان سرشناس به آنها گفتم برای من به عنوان یک مدیر جای تاسف است اقدام‌های مالی و مادی را برای شما ـ که همه وجودتان را برای احیاء فرهنگ و هنر کشور گذاشتید ـ با منت انجام دهم.

دکتر قالیباف در ادامه سخنانش در این ضیافت شام افزود: قطعا به شما می‌گویم بنده و امثال من وظیفه داریم قدرشناسی کنیم و مکلفیم برای شما اقدام‌های زیربنایی انجام دهیم. از همکارانم خواسته‌ام کارها را به جای نگاه مقطعی و کوتاه‌مدت، دقیقتر برنامه‌ریزی و بعد تصمیم‌گیری کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحق یکی از فرهنگدوستان و هنردوستان هستند و جلسات ایشان با اهالی هنر از شادابترین جلسات است، گفت: ایشان می‌گویند "بزرگان و پیشکسوتان هر مجموعه آینه تمام‌نما جوانان آن قشرند" و به تعبیری امروز توجه به بزرگان فرهنگ و هنر توجه به جوانان عرصه است. چون آنها آینده خود را در شما پیشکسوتان می‌بینند.

قالیباف ضمن موافقت با ایده ایجاد صندوق ویژه هنرمندان پیشکسوت گفت: پیشنهاد می‌دهم چند نفر از همکاران من در سازمان فرهنگی هنری و شهرداری و خانه هنرمندان در مدت دو هفته پیشنهادی را با روش مشخص و ماندگار تنظیم و ارائه کنند. من نیز قول می‌دهم در کوتاهترین مدت آن را جمع‌بندی کنم و کاری ماندگار انجام دهیم تا حتی الگویی برای سایر شهرها باشد.

کد خبر 713551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha