۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۰:۳۷

جشنواره فیلم مونیخ از فریرز تقدیر می‌کند

جشنواره فیلم مونیخ از فریرز تقدیر می‌کند

برگزارکنندگان بیست و ششمین جشنواره فیلم مونیخ با اختصاص یک بخش مرور آثار از استفن فریرز فیلمساز بریتانیایی تقدیر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد آندراس اشترول رئیس جشنواره مونیخ در این باره گفت: استفن فریرز یکی از جالب‌ترین و سازش‌ناپذیرترین فیلمسازان اروپاست.

اشترول افزود: نام او مترادف با فیلم‌های کوچک سیاسی و اجتماعی همین طور سینمای متکی بر ستاره و سرگرمی‌های هوشمندانه است.

"لباس‌شویی زیبای من"، "گوش‌های خود را تیز کنید"، "سامی و رزی کارشان ساخته می‌شود"، "رابطه‌های خطرناک"، "شیادان"، "کیفیت عالی"، "خانم هندرسن تقدیم می‌کند" و "ملکه" از فیلم‌هایی هستند که در بخش مرور آثار فریرز پخش می‌شود.

فریرز 68 ساله دو بار برای فیلم‌های "شیادان" و "ملکه" نامزد اسکار بهترین کارگردان شد و سال 2007 رئیس هیئت داوران جشنواره کن بود. "چری" فیلم جدید او اولین بار فوریه پارسال در جشنواره برلین پخش شد.

همچنین بخش جنبی سینمای روباز جشنواره مونیخ به تجلیل از سینمای پر از جار و جنجال اختصاص دارد و با نمایش فیلم‌هایی چون "پارتی" بلیک ادواردز، "زنگ تفریح" ژاک تاتی، "برادران بلوز" جان لندیس و آثار لورل و هاردی همراه است.

جشنواره مونیخ از هفت بخش شامل بین‌الملل، فیلم‌های مستقل آمریکایی و سینمایی موج نو فرانسه تشکیل شده و امسال یک بخش ویژه به فیلم‌هایی از شرق و جنوب شرقی آسیا اختصاص داده شده است. 

بیست و ششمین جشنواره فیلم مونیخ از 26 ژوئن تا چهارم ژوئیه (پنجم تا 13 تیر) برگزار می‌شود. پارسال "ترانه تنهایی تهران" به کارگردانی سامان سالور نماینده ایران در بخش "آری - زایس" جشنواره بود که به نمایش فیلم‌های غیر آلمانی اختصاص دارد.

کد خبر 869991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha