۲۴ اسفند ۱۳۸۹، ۱۷:۳۶

ائمه جمعه باید در رفع مشکلات فرهنگی مردم بیشتر تلاش کنند

ائمه جمعه باید در رفع مشکلات فرهنگی مردم بیشتر تلاش کنند

رشت - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جایگاه ائمه جمعه جایگاه مهمی است و امامان جمعه باید در رفع مشکلات فرهنگی و اعتقادی مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، آیت الله زین العابدین قربانی ظهر سه شنبه در آخرین نشست ائمه جمعه استان در سال جاری اظهار داشت: ائمه جمعه باید در تربیون نماز جمعه مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم را به مسئولان انتقال داده و خود نیز در رفع مسائل عقیدتی مردم استان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی اعلام کرد: آن چیزی که در جامعه اسلامی اهمیت بیشتری دارد باید عقاید مردم را سالم نگهداشت و این در سایه آگاهی بخشی و بصیرت مردم میسر می شود.

امام جمعه رشت با اشاره به هجمه دشمنان و استفاده از تجهیزاتی چون ماهواره برای انحراف نسل جوان کشور گفت: مهمترین حربه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی جنگ نرم است و ائمه جمعه در راس مبارزه با این جنگ قرار دارند.

وی امامان جمعه را چشم بینای انقلاب، رهبری و شهدا دانست و افزود: جلوی مظاهر فاسد در جامعه باید گرفته شود و مراقب رواج فرقه های ضاله در میان مردم به ویژه جوان نیز بود.

آیت الله قربانی در ادامه با اشاره به چهارشنبه آخر سال به همگان توصیه کرد: در این روز کارهای انجام شود با کرامت اسلامی در تضاد نباشد.

وی در ادامه از خدمات " روح الله قهرمانی چابک " استاندارسابق قدردانی و برای " مهدی سعادتی " استاندار جدید گیلان آرزوی موفقیت کرد.

استاندار گیلان نیز در این نشست ائمه جمعه را سکاندار دین و مجری پیاده کردن احکام الهی دانست و گفت: حضور ائمه جمعه در مراکز مختلف استان بهترین فرصت برای بیان مشکلات نظام است.

مهدی سعادتی افزود: مجموعه مدیریتی استان نیازمند راهنمایی، توصیه و دغدغه های ائمه جمعه است چرا که معتقدیم امامان جمعه نزدیکترین افراد به مردم هستند.

وی در ادامه به ارائه برنامه های خود برای توسعه همه جانبه استان اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه کشاورزی، فرهنگی، اقصادی و گردشگری در تمامی ابعاد از برنامه های اصلی دولت در گیلان است.

استاندار گیلان پیگیری مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهوری به گیلان را راهگشای بسیاری از مشکلات استان دانست و پیش بینی کرد: با بهره برداری از این طرح ها تا دو سال آینده بیش از 90 هزار شغل در گیلان ایجاد شود.

وی همچنین از افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان خبرداد و یادآورشد: هم اکنون بهترین فضا برای حضور سرمایه گذاران به ویژه گیلانی های داخل و خارج از کشور در استان فراهم شده است.

در حال حاضر در 29 مرکز استان گیلان نماز جمعه برگزار می شود و هر هفته حدود 30 هزار نفر در نمازجمعه شرکت می کنند.

کد خبر 1275049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha