۲۴ تیر ۱۳۹۰، ۹:۲۲

ولی نژاد در گفتگو با مهر:

اجرای 90 ویژه برنامه نیمه شعبان در گلستان

اجرای 90 ویژه برنامه نیمه شعبان در گلستان

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای 90 ویژه برنامه همزمان با نیمه شعبان در استان خبر داد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این راستا و بمناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)90 ویژه برنامه از قبیل برنامه احیاء شب نیمه شعبان در مسجد جامع گرگان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: گردهمایی جوانان و مهدویت در مرکز استان، برپایی ایستگاه صلواتی در سراسر استان، برگزاری جشن ولادت امام زمان(عج)، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، تهیه و توزیع بروشور،ت راکت و بنر در استان انجام می شود.

وی اظهار داشت: در سال 255 هجری قمری، در سپیده دم روز جمعه ، پانزدهم ماه شعبان در شهر سامراپایتخت عباسیان، دوازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت حجة بن الحسن المهدی (عج ) در خانه امام حسن عسگری دیده به جهان گشود که نامش مادرش نرجس ونام پدر بزرگوارش امام حسن عسگری (ع) است.

وی افزود: آن یادگار الهی حجت، قائم، خلف صالح، صاحب الزمان وبقیة الله لقب گرفته است و مشهورترین لقبش حضرت مهدی است .
 
وی ادامه داد: غیبت صغری آن بزرگوار از سال 260 تا سال 329هجری قمری بمدت 70 سال بطول انجامید که در این مدت نایبان خاص، به محضر حضرت مهدی ( ع ) می رسیدند و پاسخ نامه ها سؤالات را به مردم می رساندند، نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام ع را داشته اند که به نواب اربعه یا نایبان ویژه معروفند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اذعان داشت: دوره غیبت کبری بعد از زمان غیبت صغری آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، این مدت دوران امتحان و سنجش ایمان و عمل مردم است ودر زمان نیابت عامه ، امام ( ع ) ضابطه و قاعده ای به دست داده است تا در هر عصر، فرد شاخصی که آن ضابطه و قاعده، در همه ابعاد بر او صدق کند  نایب عام امام (ع ) شد و به نیابت از سوی امام ولی جامعه باشد.
 
حجت الاسلام ولی نژاد عنوان کرد: در هیچ دوره ای پیوند امام ( ع ) با مردم گسیخته نشده و نبوده است ، در حال حاضر نیز عالم بزرگی که دارای همه شرایط فقیه و دانای دین است خوشبختانه در کشور اسلامی ما رهبری مردم را بعهده گرفته است.
کد خبر 1359648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha