۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۱۵

غلامی:

10 پروژه گردشگری دریایی گلستان با مشکل مواجه هستند

10 پروژه گردشگری دریایی گلستان با مشکل مواجه هستند

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون امور برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: 10 پروژه در بخش گردشگری دریایی دچار مشکلاتی هستند که باید به زودی برطرف شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا غلامی صبح چهارشنبه در جمع مدیران استان افزود: مقرر شده در ستاد سرمایه‎گذاری استان در جلسه‎ای مشترک، موانع این پروژه‎ها مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: لازمه پیشرفت اقتصادی در گرو توجه به صنعت گردشگری است گفت: گلستان با دارا بودن قابلیت‎های گردشگری، فرصت ممتازی برای رشد اقتصادی دارد.

غلامی گفت: توانمندی‎های گلستان در حوزه گردشگری مذهبی، گردشگری دریایی و توریسم ورزشی همچنین گردشگری سلامت به عنوان سه محور تاثیرگذار در تحرک توسعه اقتصادی محسوب می‎شود.
 
وی در خصوص گردشگری مذهبی گلستان تصریح کرد: این استان مهد هنرمندانی چون میرفندرسکی، میرداماد و فخرالدین اسعد گرگانی است و با دارا بودن ظرفیت‎های قوی، وجود امامزاده‎ها و اماکن متبرکه می‎تواند گامی فزاینده به سوی فرصت‎های گردشگری باشد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه این استان از 120 کیلومتر ساحل آرام برخوردار است بیان داشت: دارا بودن سدهای متعدد و وجود آب‎بندان‎ها زمینه سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری دریایی و توریسم ورزشی را فراهم کرده است.

غلامی یادآور شد: دارا بودن زیرساخت‎های مناسب درمانی، برخورداری از آب گرم، وجود بیش از 400 گونه گیاه دارویی از مزیت‎های گردشگری سلامت استان گلستان است.
 
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه کشاورزی از محورهای توسعه گلستان به شمار می‎رود متذکر شد: بیش از 110 هزار خانوار بهره‎بردار در بخش زراعت و باغداری استان وجود دارد و با توجه به اینکه گلستان در بخش کشاورزی متحمل خسارت‎هایی چون خشکسالی، سیلاب، آفات و بیماری‎های گیاهی قرار می‎گیرد، گسترش بیمه‎ها و تسریع عملکرد آن می‎تواند با ایجاد اطمینان در بخش کشاورزی و کشاورزان امنیت ذهنی بیشتری فراهم کند.

غلامی در پایان تاکید کرد: در بخش کشاورزی لازم است تدابیر مناسب برای توسعه بیمه محصولات کشاورزی توسط جهاد کشاورزی استان صورت پذیرد و کارگروه اقتصادی استان نیز از این ستادها حمایت خواهد کرد.
کد خبر 1615614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha